חברה גרמנית-ישראלית תקים את מסילות רכבת עכו-כרמיאל, רכבת העמק וקו הרצליה-כפר סבא

ההצעה הזוכה, של חברת DB BahnBau עם חברת שיכון ובינוי וחברת לסיכון עמדה על 800 מיליון שקל ובמסגרתה יסללו 100 ק"מ מסילות


14:15 ,23.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

הסתיים מכרז המסילות הגדול בישראל. חברת נתיבי ישראל פרסמה את הזוכים במכרז בינלאומי להנחת מסילות רכבת בצפון ובשרון.

 

במכרז התמודדו ארבע חברות תשתית בינלאומיות, בעלות ניסיון רב בהנחת מסילות רכבת, ציוד תקשורת ואיתות בשיתוף עם חברות הנדסה ישראליות.

 

את שלב המיון המוקדם (PQ ) והגשת ההצעות עברו שתי קבוצות: חברת DB BahnBau מגרמניה, עם חברת שיכון ובינוי וחברת לסיכון מישראל; חברת TSO  הצרפתית, עם חברת INDRA הספרדית וחברת תע"ן הישראלית.

 

בסוף השבוע הודיעה חברת נתיבי ישראל למיזם המשותף של חברת Bahn Bau  DB הגרמנית, שיכון ובינוי ולסיכו הישראליות כי הצעתן, בסך כ-800 מיליון שקל, גברה על הצעת המתחרים והן הזוכות בפרויקט המסילות. 

 

עם העברת האחריות על ניהול פרויקטים רכבתיים לידי חברת נתיבי ישראל, החליט מנכ"ל החברה שי ברס לפרסם מכרז אחד לכל הפרויקטים במקביל, שאורך המסילות המצטבר שלהם הוא כ-100 ק"מ.

 

כיום מבוצעות עבודות תשתית, המכונות מבנה תחתון, בשלושת הפרויקטים : מסילת העמק בין חיפה לבית שאן; מסילת עכו-כרמיאל, שתחבר את כרמיאל עם מסילת החוף; ומסילת הרכבת החדשה, שתיסלל בין הערים כפר סבא-הרצליה ותחבר את מסילת השרון למסילת החוף.

 

עם השלמת המבנה התחתון, יחל שלב נוסף בפרויקט – מבנה עליון, בו זכה המיזם המשותף ישראלי-גרמני.  עבודת המבנה העליון כוללת הנחת מסילות, אדני רכבת ופסים וכן עבודות תקשורת, מערכות גילוי אש במנהרות הרכבת ועוד. עם סיום המבנה העליון יועברו המסילות לידי חברת רכבת ישראל, לצורך הסעת הקרונות על הפסים החדשים.

 

במסגרת המכרז תבוצענה שלוש מסילות רכבת חדשות באורך כולל של כ–100 ק"מ: מסילה חשמלית כפולה לנוסעים ומטענים באורך 22 ק"מ ושתי תחנות נוסעים, שתחבר את כרמיאל עם מסילת החוף וחיפה; מסילת העמק, שאורכה כ-60 ק"מ והיא תחבר את בית שאן ועפולה לחיפה. לאורך המסילה יוקמו חמש תחנות נוסעים; מסילה בין הרצליה לכפר סבא, שתשפר את נגישות יישובי השרון למרכז תל אביב במסגרת פרויקט 531.