ועד עובדי רכבת בישראל בראשות ניקה שימחוביץ' וערן בן-דוד פנה אתמול (ב') לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד מינויו של אורי שריר לתפקיד סמנכ"ל מטענים בחברת הרכבת. דיון בנושא נקבע ליום חמישי.
בבקשה, שהוגשה על ידי באמצעות עו"ד אהוד שילוני, נטען: "הבקשה שלפנינו עניינה במנוי פסול, בהליך מפר פגום ומנוגד לדין, ומשיקולים זרים, של שריר לתפקיד סמנכ"ל חטיבת מטענים ברכבת. מדובר בפרשת שחיתות, לא פחות, שעניינה שורת צעדים ובהם 'תפירת מכרז' למי שלא עמד בתנאי סף מלכתחילה, אך סומן מראש כזוכה".
עוד נטען בבקשה, כי שריר מקורב ביותר ובעל היכרות וקשרים אישיים עם גורמים בכירים מאוד ברכבת. בנוסף נטען ששריר שימש בעבר כעוזר אישי בהתנדבות ליו"ר דירקטוריון הרכבת דאז אורי יוגב, כיום מנהל רשות החברות הממשלתיות. לאחר מכן, נטען, שימש שריר כראש מטה מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, כאשר בין השניים היכרות אישית ועבר צבאי משותף.
עוד נטען, כי לפני כשנה מונה שריר במינוי זמני, על תקן של ממלא מקום, לתפקיד סמנכ"ל מטענים, וזאת ללא ניסיון הולם וללא שהוא בעל תואר ראשון. לאחר מינויו, נטען, התפקיד שונה לממלא מקום מנהל אגף, דבר שעד כה לא היה ברכבת. במהלך השנה שחלפה, נטען, לא פרסמה הנהלת הרכבת מכרז לתפקיד, אלא עם סיום לימודיו של שריר וקבלת תואר ראשון במדעי הרוח, ואז הותאמו תנאיו ושונו, על מנת ששריר יוכל להגיש מועמדות, כשבין השאר, התווסף תואר במדעי הרוח והחברה לרשימת התארים הרלוונטיים, וכן שונו גם דרישות הניסיון.
העותרים מדגישים בבקשתם כי "מדובר בחששות שצמחו על קרקע של מינויים אסורים, מפירים ולא חוקיים והטיית מכרזים, הכל כפי שנקבע בהליכים משפטיים ועל ידי מבקר המדינה".
העותרים טוענים עוד כי: "העובדות במקרה שלפנינו מעידות כי הרכבת הפרה את הדינים הנוגעים לדבר ובמינויו של שריר בדרך סלולה מראש ומשיקולים זרים, תוך שינוי תנאי מכרז, למען יוכל להיבחר כפי שתוכנן מראש, וכן הפרה גם את עקרונות היסוד של שוויון, הגינות וטוהר המידות".
רכבת ישראל לא מסרה תגובה לדברים.