רכבת ישראל תרכוש 60 קרונות חדשים בעלות של כ-456 מיליון שקל. הקרונות החדשים, המותאמים לנסיעה בדיזל ובחשמל, יספקו מענה לגידול החד בביקושים לנסיעה ברכבת.
מאז 2010 רכשה וקלטה רכבת ישראל 222 קרונות קומתיים לשירות בקווי הנוסעים ברחבי הארץ. כבר בשלב זה מפעילה הרכבת את כל הצי שקיים ברשותה ונמצאת במגמה להגדלת תדירות הרכבות והגדלת מספר מקומות הישיבה ברכבות הנוסעים על ידי מעבר להפעלת רכבות ארוכות יותר, בהן יש מעל ל-1,200 מקומות ישיבה.
עיתוי רכש הקרונות, מועד אספקתם והכנסתם לשרות מהווים חלק מרכזי בשיקולי התכנון והיכולת לתת מענה לגידול בביקושים ושיפור השירות.
רכש הקרונות החדש הינו צורך תפעולי הכרחי לקראת פתיחת הקווים החדשים והתחנות החדשות בשנים הקרובות, ובשל תוכניות משקיות הצפויות להבשיל בשנים הקרובות, ובהן מעבר צה"ל לנגב והתמשכות עבודות הרכבת הקלה בגוש דן.
בהתבסס על נתונים אלו, אישרו משרד התחבורה ומשרד האוצר לרכבת ישראל לממש הסכם מסגרת מול חברת בומברדייה לרכש של 60 קרונות חדשים בסך של כ-106 מיליון אירו. הקרונות שירכשו יגיעו ארצה כשהם מותאמים להפעלה הן בדיזל והן בחשמל, יכולת המקנה מענה לתקופת המעבר בשנים הקרובות, לפעילות הרכבות ברשת חשמלית. הקרונות יסופקו לחברה במהלך שנת 2017 וחציון ראשון 2018.
שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ: "משרד התחבורה ורכבת ישראל נערכים לעידן הרכבות החשמליות, שיביא למהפכה בתחום התחבורה הציבורית בישראל. הרכבות החשמליות תהיינה חזקות יותר, מהירות יותר וידידותיות יותר לסביבה. הקו החשמלי הראשון בישראל צפוי להיות קו הרכבת המהיר בין ת"א וירושלים. לאחר מכן תמשיך רכבת ישראל בהסבת שאר קוויה לפעילות בחשמל".
מהנהלת רכבת ישראל נמסר: "עד לסוף העשור צפויה חברת רכבת ישראל להרחיב באופן משמעותי את שירותיה, עם פתיחת תחנות חדשות וקווי רכבת חדשים, ולהגדיל משמעותית את מספר נוסעים. בשנים האחרונות עלו נתוני הנוסעים על התחזיות. בהתאם לכך, רוכשת החברה 60 קרונות נוספים, במטרה להגדיל תדירות ולהוסיף קרונות ומקומות ישיבה נוספים לרכבות הקיימות".