הועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום החליטה היום (ב') להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובניה על התוואי המזרחי של מסילת הרכבת לאילת. זאת לאחר שהוועדה בראשות אבי הלר, ממונה מחוז דרום במשרד הפנים, בחנה שלוש חלופות שונות.
הועדה נימקה ההחלטה לבחור את החלופה המזרחית לאור כך שהתוואי הינו בעל התכנות הנדסית, עלותו הכספית נמוכה, תוואי זה מציע נוחיות תפעולית עם מיעוט סיכונים בטיחותיים וכן צמצום הפגיעה בסביבה ובכך, מעריכים בוועדה, חווית הנסיעה ברכבת, אשר אמורה לנוע במהירות של 220-260 קמ"ש, תהפוך לחוויה נופית.
נזכיר כי בפני הועדה הוצגו שלוש חלופות שונות לתוואי הרכבת לאילת: מזרחית, מרכזית ומערבית.
אמנם החלופה המערבית שהוצעה ע"י המשרד להגנת הסביבה הינה חלופה שמיטיבה עם הסביבה, אולם לדעת חברי הועדה יש בה חסרונות רבים: מבחינה תפעולית החלופה גורמת להקטנת יכולת התפעול של הרכבת ב- 30% כך שפחות רכבות יוכלו לעבור בתוואי, תוספת עלות כספית עקב הוספת מנהרה באורך של למעלה מ- 13 ק"מ, סיכונים בטיחותיים עקב המנהור: בעיות איוורור, פתחי מילוט, סכנת חסימה או תאונה.
על מנת לצמצם את הפגיעה בסביבה הנחתה הועדה את עורכי התכנית לשים דגש על פתרונות להפחתת הפגיעה בנוף באזור נחל סיף ומציאת פתרונות הנדסיים שישלבו בין התוואי, הנוף והסביבה.
ההמלצה על התוואי המזרחי תועבר למועצה הארצית, אשר תדון בנושא ותגבש המלצה לממשלה היכן יעבור תוואי הרכבת לאילת, אשר הוגדר כפרויקט תשתית לאומית.