רכבת ישראל סיימה את החצי הראשון של 2015 ברווח נקי של 239.4 מיליון שקל.
הרווח מפעילות שוטפת, ללא הכנסות חד-פעמיות שנבעו מביטול הפסדים מירידת ערך, עמד בחצי הראשון על 39 מיליון שקל.
ברבעון השני של 2015 עמד הרווח מפעילות שוטפת על כ-22 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
בחצי הראשון של 2015 עמד מספר הנסיעות ברכבת על 25.9 מיליון, גידול של 9% לעומת 23.7 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות מהסעת נוסעים בחצי הסתכמו בסך של 375.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך של 345 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9%.
ממוצע דיוק הרכבות בחצי הראשון של השנה עמד על 6.12%, בהשוואה ליחס של 95.76% דיוק בתקופה המקבילה אשתקד ול-94.84% דיוק בחציון ראשון 2013.
בחצי הראשון של 2015 גדלה הובלת המטען ברכבת ב-3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה שינעה הרכבת 3.7 מיליון טון, לעומת 3.6 מיליון טון בתקופה המקבילה אשתקד.
דירקטוריון חברת הרכבת אישר את הסכם פינוי התדרים מול משרד הביטחון. במסגרת זו, יפנה צה"ל תדרי GSM עבור פרויקט האיתות של רכבת ישראל, שמטרתו לשפר את בטיחות הנסיעה ולהגדיל את מספר הרכבות החולפות בצוואר הבקבוק של אזור האיילון לקראת הפעלת הקו המהיר תל אביב-ירושלים בשנת 2018. במתווה שאישר הדירקטוריון, תעביר רכבת ישראל למשרד הביטחון 220 מיליון שקל בארבע פעימות, כשב-1 בספטמבר תעביר הרכבת תשלום ראשון בסך 60 מיליון שקל.
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "רכבת ישראל ממשיכה להציג צמיחה בפעילות וברווחיות. במחצית הראשונה של 2015 הגיעה החברה לשיא חדש במספר הנוסעים היומי והחודשי ואנו צופים את המשך הגידול בשימוש בשירות הרכבת. במהלך החודש הבא תפעיל החברה את מסילת הנגב החדשה, המקשרת בין אשקלון ובאר שבע, דרך שדרות ונתיבות, ובסוף השנה נחנוך בקו זה גם את תחנת אופקים.
"בימים אלה חברת הרכבת מעורבת בשני תהליכים משמעותיים בהובלת משרד התחבורה, אשר צפויים להגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת: הקמת הרכבת הקלה ורפורמת התעריפים. רכבת ישראל תגברה את השירות בגוש דן והוסיפה אלפי מקומות ישיבה בשעות השיא, על מנת לספק פתרון לביקושים הצפויים בשל השינויים בהסדרי התנועה בתל אביב. כמו כן, הרכבת הינה שותפה פעילה בתהליך שמוביל שר התחבורה להחלת רפורמת תעריפי הנסיעה".