היום (ה') הסתיימה כריית המנהרה השלישית בקו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים.
מדובר במנהרה מספר 1 בפורטל המזרחי, שהינה מנהרה כפולה באורך של 3.5 ק"מ, שנכרתה באמצעות מכונת TBM בעלות של כ- 565 מיליון שקל. כריית המנהרה הסתיימה כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן.
פרויקט קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים יחבר את הבירה לתל אביב בנסיעה של כ-30 דקות בלבד, בתדירות מתוכננת של ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא.
הפרויקט כולל סלילת קו כפול באורך 38 ק"מ והקמת תחנת בנייני האומה. העבודה כוללת כריית מנהרות באורך של כ-19 ק"מ ובניית גשרים באורך כולל של כ-7 ק"מ. בפרויקט חמש מנהרות, כאשר שלוש מתוכן כבר הסתיימו ושתיים עדיין בביצוע. במסגרת הפרויקט עובדים מאות עובדים ומתוכם כ-300 בעבודת כריית המנהרות.
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "בימים אלו מבוצעות עבודות לכל אורך תוואי מסילת הרכבת המהירה לירושלים. זהו מגה פרויקט, הכולל עבודות תשתית מורכבות, שאין להן תקדים במדינת ישראל. אנו פועלים במלוא המרץ, על מנת שעוד כארבע שנים תפעלנה רכבות מהירות בין תל אביב לירושלים".