התוכניות מאפשרות ביצוע העבודות בקו הרכבת משער הגיא ועד ירושלים. קו הרכבת בין ירושלים לנתב"ג אושר בשנים 2004 ו-2005 במסגרת תוכנית מתאר ארצית
הממשלה בישיבתה היום, 17.01.2010 אישרה את התכניות המשלימות, שהביא בפניה סגן ראש הממשלה ושר הפנים, אליהו ישי, המאפשרות ביצוע העבודות בקו הרכבת משער הגיא ועד ירושלים.
קו הרכבת בין ירושלים לנתב"ג אושר בשנים 2004 ו-2005 במסגרת תוכנית מתאר ארצית (תמ"א 16/23/א). התכנית קבעה רצועה למסילת הברזל בקו המהיר לירושלים בתוואי A1אשר חלקו מנתב"ג עד פארק קנדה כבר בוצע.
החלטת הממשלה היום ניתנה ביחס לעבודות הנחוצות להקמת קו הרכבת באזור שער הגיא, נחל יתלה ועמק הארזים. דגש רב ניתן בתכניות לטיפול בעודפי חפירה ומניעת מפגעים סביבתיים בגין שינוע או הטמנה של חומר טפל, תוך עדיפות לשימוש בחומר הנחפר כמשאב לתשתיות הפרויקט או לשיווק ליעדים מאושרים בארץ.
ביצוע העבודות מחייב הגשת תכנון מפורט ולווי סביבתי באמצעות הגוף המאשר - גוף ייחודי שהוקם על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לליווי הפרויקט מנתב"ג לירושלים, כולל נציגות משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה ושותפים לפעילותו גם גופים סביבתיים יועצים מקצועיים.
החלטת הממשלה התאפשרה לאחר אישור התכניות על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה באוגוסט 2009, אשר קדמו לה שורה של דיונים מקצועיים ושיתוף ציבור נרחב.
הממשלה אישרה התוכניות המשלימות לרכבת המהירה לירושלים
התוכניות מאפשרות ביצוע העבודות בקו הרכבת משער הגיא ועד ירושלים. קו הרכבת בין ירושלים לנתב"ג אושר בשנים 2004 ו-2005 במסגרת תוכנית מתאר ארצית
00:00 ,17.01.2010
עשוי לעניין אותך
חברת נמל חיפה: מנגנון חלוקת הבונוסים נבנה בצורה צודקת ושוויונית
דו"ח מבקר המדינה: ליקויים של ממש בהליכי הגיוס של העובדים הבכירים בחברת נמל אשדוד
המשתמשים בהובלה ימית: תלונות על גביית היטל צפיפות בנמלים
משאיות מבית שמש יורשו להיכנס לירושלים דרך כביש 375
קרן SIIRD אישרה 6 פרויקטים משותפים
ירדן פרסמה הקלות ופטורים ליבוא מישראל