הונחו פסי הרכבת הראשונים בקו עכו-כרמיאל

מדי יום יונחו 400 מטר מסילות. במנהרות גילון תונח המסילה, לראשונה בישראל, על גבי משטח בטון יצוק ולא על חצץ


13:56 ,30.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

החלו עבודות הנחת פסי הרכבת בתוואי רכבת עכו-כרמיאל. המטרים הראשונים של מסילת הברזל הונחו בסמוך לצומת מאכר ומדי יום יונחו 400 מטר נוספים.

 

את רכבת עכו-כרמיאל מקימים משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, בעלות כוללת של 2.8 מיליארד שקל.

 

במסגרת הנחת פסי הרכבת תבוצע, לראשונה בישראל, שיטה ייחודית לביצוע מסילה במנהרות רכבת. כחלק מעבודות בתוואי נכרו זוג מנהרות מקבילות, מנהרות גילון, באורך של 4.6 ק"מ, בהן תונח המסילה על משטח בטון יצוק ולא על בסיס של חצץ, כפי שנעשה בשיטה הקונבנציונאלית. השיטה שתבוצע הינה שיטה שוויצרית בשם  "LVT"אשר לצורך יישומה יגיעו לארץ מומחים משוויץ.

 

במסגרת הפרויקט מוקמת תשתית למסילה כפולה באורך של כ-23 ק"מ, שתחבר בין כרמיאל למסילת החוף בנעמן. הרכבת תאיץ על הפסים החדישים במהירות של 160 קמ"ש ותעבור בין שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל.

 

העבודות בפרויקט כוללות: הקמת מנהרות באורך 4.6 ק"מ, הקמת 18 מנהרות משניות, שישמשו כמעברי חירום, תחנת שאיבה לניקוז מי גשם למניעת כניסתם למנהרה, קטעי גישור וסלילת כבישים, הקמת גשרים, דרכי שירות ודרכים חקלאיות. כמו כן, כביש 4 הוגבה מעל מסילת הברזל ומעל נחל חילזון, שבוצעה בו הטיה לאורך תוואי של 750 מטר, הוקמו גשרי רכבת באורך 30 מטר מעל נחל נעמן ובאורך 90 מטר מעל נחל חילזון. בנוסף בוצעו במסגרת הפרויקט עבודות שיקום נופי נרחבות, עבודות תשתיות חשמל, תאורה ותקשורת והטיית מערכות תשתית מקומיות וארציות קיימות.

 

לדברי שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, משרד התחבורה ממשיך לתכנן את קו הרכבת מכרמיאל לקריית שמונה.

 

ממלא מקום מנכ"ל חברת נתיבי ישראל מיכה קופילובסקי: "העבודות מתקדמות על פי לוחות הזמנים וניתן כבר לראות את ההתקדמות בשתי תחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל. לצד עבודות התשתית והקמת הרכבת, מתבצעות פעולות לשימור הטבע והנוף, כולל הסדרה ושיקום הנחלים החוצים את תוואי הרכבת ,העתקה ושימור של מאות עצים ואלפי גיאופיטים. הרכבת צפויה למשוך אוכלוסייה חדשה ויזמים לאזור ולעודד באופן טבעי את הפיתוח המקומי שכבר מורגש, על ידי הקמת שכונות מגורים חדשות לאורך התוואי, עסקים וכן אזורי תעשייה".