בומברדיה תספק קטרים חשמליים לרכבת

החברה הקנדית זכתה במכרז לאספקת 62 קטרים בעלות של מיליארד שקל. הקטרים צפויים להגיע לישראל ב-2017


09:44 ,06.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת בומברדיה הקנדית זכתה במכרז לאספקת 62 קטרים חשמליים בעלות של מיליארד שקל לרכבת ישראל. הקטרים צפויים להיקלט ברכבת במהלך שנת2017  ולהפעיל, בין השאר, את הרכבות בקו המהיר תל אביב-ירושלים.

 

במסגרת פרויקט הסבת רשת המסילות הארצית של רכבת ישראל לחשמל יצאה חברת הרכבת למכרז בינלאומי במטרה לרכוש קטרים חשמליים.  החברה פרסמה מכרז לרכישת 62 קטרים (עם אופציה ל-32 קטרים נוספים) הפועלים על הינע חשמלי.

 

בסופם של הליכי המכרז בחרה ועדת המכרזים את הצעתה של חברת בומברדייה לאספקת הקטרים מדגם Traxx. הקטרים, עם מנוע  חשמלי בהספק של 6 מגה-וואט, מסוגלים למשוך עד שמונה קרונות דו-קומתיים, או 12 קרונות חד קומתיים, המכילים כ-1,400 נוסעים, במהירות של עד 160 קמ"ש.

 

במקביל לרכישת הקטרים החדשים נמצאת רכבת ישראל בהליך מכרזי לרכישת קרונועים דו-קומתיים חשמליים (DDEMU). בימים אלו מבצעת עבודות להסבתם של  294 קרונות הקומתיים הקיימים ברשות הרכבת  לצורך הפעלה ברשת מסילות חשמלית.

 

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "פרויקט החישמול של רכבת ישראל מתקדם והופך מחזון למציאות. הסבת 420 ק"מ של מסילות רכבת להפעלה על ידי חשמל צפוי לשנות לחלוטין את פניה של חברת רכבת ישראל. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת, והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים".