ארבע תחנות יוקמו בקו הרכבת באר שבע-אילת

צוותי התכנון צמצמו את החלופות האפשריות לשלוש, כשהמטרה היא להגיע להפקדת התוכנית בראשית 2013


00:00 ,13.11.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים קיימה מפגש עם תושבי חבל איילות שבנגב, בו הציגה את חלופות תכנון קו הרכבת בין תל אביב-אילת במקטע שמתחיל בבאר שבע.

לדברי ראש מינהלת התכנון המהנדס גל גרונר, "בכדי שקו הרכבת יהיה אטרקטיבי עבור הנוסעים, קבענו זמן נסיעה מירבי של שעתיים בין תל אביב לאילת".

כל תכנון קו הרכבת עובדים שישה משרדי תכנון, שכל אחד מהם מקדם במקביל קטע מסילה של כ-40 ק"מ. המטרה היא להגיע לשלב הפקדת התוכנית בראשית 2013.

מגוון החלופות למסלול בו תחלוף הרכבת בתחום המועצה האזורית אילות הצטמצם - בתיאום עם הגופים הרלוונטיים, בהם רשות הטבע והגנים, המועצות המקומיות שבדרך, רשות שדות התעופה והמשרד להגנת הסביבה – לשלוש.

הפרטים נחשפו במפגש תושבים שהתקיים השבוע ביטבתה. בין הנקודות העיקריות שסוכמו על סמך בדיקות כלכליות נקבע שבין באר שבע לאילת, יוקמו ארבע תחנות – דימונה, ספיר, קטורה ושדה התעופה רמון, בנוסף לארבעה מסופי מטענים ושמונה תחנות תפעוליות.

גרונר ציין שצוותי התכנון תוגברו ביועצים נופיים, סביבתיים ואקולוגיים, לאור רגישות המרחב בו עובר הפרויקט. הוא הוסיף, שבמהלך התכנון תינתן התייחסות לנושאים דוגמת מעברים חקלאיים, שמירה על רצף מסלולי טיולים, בדיקות אקוסטיות להשפעה צפויה על ישובים ועוד.

מקטע התוואי בין באר שבע לאילת הוא באורך של 240 ק"מ, כשהרכבת מתוכננת להגיע למהירות שבין 250-300 קמ"ש.