במוצאי שבת, 14 ביוני, תשיק רכבת ישראל לוח זמנים חדש לחלוטין, המהווה תשתית להמשך הגידול בתדירות הרכבות.
לוח הזמנים החדש כולל הפעלה של 451 רכבות ביממה, תוספת של 49 רכבות ל-402 הרכבות הפועלות בלוח הזמנים הנוכחי (גידול של 12.2%). הלו"ז החדש כולל תוספת משמעותית של רכבות פרבריות במטרופולין חיפה ובמסילת החוף.
במהלך 16 השנים האחרונות פעלה רכבת ישראל על בסיס לוח זמנים אחיד, שגובש בתקופה בה פעלו כ-150 רכבות בלבד, ששירתו 5 מיליון נוסעים, לעומת כ-45 מיליון נוסעים בשנת 2013. עם השנים, התווספו מאות רכבות חדשות, שהשתלבו בלוחות הזמנים כטלאי על טלאי.
הלו"ז החדש מבוסס, בין השאר, על מימוש פיתוח התשתיות המואץ של השנים האחרונות, הכולל פתיחת קווים ותחנות חדשות, תוספת רכבות חדשות והארכת הרכבות הקיימות, תוך הגדלה משמעותית של היצע המושבים.
לוח הזמנים החדש מותאם לתוספת הרכבות הצפויה בשנים הקרובות, עם פתיחת התחנות וקווי הרכבת החדשים: מסילת הנגב (אשקלון–באר שבע), קו הרכבת לכרמיאל, מסילת העמק, הקו המהיר לירושלים ומסילת כפר סבא–רעננה–הרצליה.
השינויים המרכזיים במסגרת הלו"ז החדש: חיזוק השירות במטרופולין חיפה ובקווים המזינים בין חיפה ונהריה, דרך עכו והקריות, שמתאפשרת לאחר סיום פרויקט הכפלת המסילה ב-2013.
כן תגביר הרכבת את תדירות הרכבות מתחנות נתניה ובית יהושע, מתחנת לוד, מתחנת רחובות, מתחנות אשקלון\אשדוד בשעת פעילות השיא במשך הבוקר ובקו באר שבע–תל אביב.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ: "לוח הזמנים החדש של הרכבת, הכולל תוספת משמעותית של רכבות חדשות ותדירויות, הוא חלק ממהלך מקיף של משרד התחבורה, שנועד לשפר את השירות לנוסעים באמצעות ייעול שיטות העבודה, רכש רכבות וקטרים והטמעת טכנולוגיות חדשות.
"הרכבת נמצאת כיום בתנופת פיתוח חסרת תקדים, במסגרתה מושקעים מיליארדי שקלים בפתיחה של תחנות וקווי רכבת חדשים".
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "חברת רכבת ישראל נמצאת בצמיחה מואצת והיעד הבא שלנו הוא לחצות את רף 50 מיליון הנוסעים. כחלק מהמאמץ המתמיד שלנו לשיפור השירות, ועל מנת לעמוד ביעדי הצמיחה של השנים הקרובות, בנינו לוח זמנים חדש, הכולל תוספת של עשרות רכבות ומאות עצירות בתחנות. ביצענו עבודה רבה בכדי לשלב את עשרות הרכבות החדשות שקלטנו בשנים האחרונות בתוך לוחות הזמנים החדשים, במקביל ליצירת תשתית חדשות, ומתוך ראייה עתידית של קווי הרכבת שיפתחו בשנים הקרובות".