רכבת ישראל מראה תוצאות חיוביות בסיכום שנת 2014 זו השנה השלישית ברציפות.
מספר הנסיעות ב-2014 עמד על 48.5 מיליון, גידול של 7.5% לעומת שנת 2013 (45.1 מיליון נסיעות). הדבר נובע משיפור השירות, פתיחת קווים חדשים והגברת התדירות והדיוק. ממוצע הנסיעות היומי עמד על 182 אלפי נסיעות ביממה, בהשוואה ל–170.7 אלפי נסיעות ב-2013, גידול של 12.7%.
באמצע חודש יוני יצאה הרכבת בלו"ז חדש, ששינה לחלוטין את אופן הפעלת הרכבות מזה 16 שנה, וכלל תוספת של עשרות רכבות, שינוי של שעות הפעלתן ויצירת עקביות בשעות. בחודשים נובמבר ודצמבר, שהיו החודשים המייצגים הראשונים לאחר היציאה ללו"ז החדש (לאחר מבצע "צוק איתן", החופש הגדול והחגים) נרשם שיא חדש של מספר נוסעים יומי, שעמד על 196 אלף נסיעות.
ממוצע דיוק הרכבות השנה עמד על 95%, בהשוואה ל-93% דיוק ב-2013, 90% ב-2012 ו-87% דיוק ב-2011.
הובלת המטענים ברכבת גדלה ב-12% בהשוואה לשנת 2013. רכבת ישראל שינעה ב-2014 7.5 מיליון טון, לעומת 6.7 מיליון טון ב-2013. הכנסות הרכבת מהסעת מטענים עמדו על 169 מיליון שקל, לעומת 147 מיליון שקל ב-2013, גידול של 22 מיליון שקל, (15%). הדבר נובע מתשומת לב ניהולית, גיוס לקוחות חדשים ומימוש משאבי החטיבה באופן מיטבי.
2014 אופיינה בעבודה מאומצת לקידום הקווים החדשים והיערכות שדרוג תחנות רכבת ותיקות: נמשכו העבודות בקו רכבת הנגב והושלם שדרוג קו המטענים באזור חלץ והרכבת החלה בהיערכות להקמת תחנת הרכבת ספיר בנתניה ובעבודות לשדרוג שש תחנות רכבת ותיקות.
הקו המהיר לירושלים. הושלמה כרייתן של כל המנהרות בקו, כולל צמד המנהרות הארוכות בארץ, באורך של כ-11.6 ק"מ כל אחת. הסתיימו מרבית העבודות ההנדסיות לצורך הנחת המסילות בקו ופורסם מכרז המערכות (מסילות ותקשורת).
תהליך החישמול התקדם באופן משמעותי. התוכנית אושרה באופן סופי בוועדת השרים, פורסם מכרז הקטרים, אושר עקרונית פרסום מכרז התשתיות והוכנו המפרטים הטכניים לרכש הקרונועים העתידיים. כמו כן, הוחל בהסבת צי הקרונות הקיימים לנסיעה מחושמלת.
במהלך 2014 נקלטו ברכבת 72 קרונות דו-קומתיים, המותאמים לעידן החשמלי, שהוסיפו כ- 9,000 מקומות ישיבה חדשים. לצידם נקלטו 12 קטרים חדישים מדגם Euro3200.
בבאר שבע הושלמה הקמת מבנה התחזוקה הגדול והחדיש במזרח התיכון, שישמש לתחזוקת ציוד דיזל וחשמלי, ישפר את השירות, יגביר את הבטיחות ויגדיל את יכולת התחזוקה והדיור של הרכבת.
בשנת 2014 הגיע שיעור הנוסעים המרוצים לשיא חדש, של כ-78% מהלקוחות, לעומת 73% בשת 2013 ו-60% בלבד בשנת 2012.
את תשעת החודשים הראשונים של 2014 סיימה ברווח של 143.8 מיליון שקל. מחצית מרווחי החברה יושקעו ישירות בפרויקטים לשיפור השירות.
מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "תוצאות 2014 מוכיחות שניהול מאוזן, לצד מימוש יעדי השירות ובכללם אחוזי הדיוק, הזמינות, האמינות והניקיון, הביאו לעלייה בשביעות רצון הנוסעים, לעלייה בביקושים ולרווחיות.
"בפני החברה עומדים עדיין אתגרים רבים: הנפקת אגרות החוב, השלמת הקו המהיר לבירה, פרויקט החישמול והמשך הפעילות המואצת לשיפור השירות. בחמש השנים הקרובות הרכבת תמשיך לצמוח לקראת הכפלת כמות הרכבות ל-860 רכבות ביממה, שתשרתנה כ-70 מיליון נוסעים בשנה".