עסקה ראשונה לטראקנט עם צה״ל

בשלב ראשון ירכוש הצבא את הרכיב הקטליטי Trucknet Smart Ctalyst עבור משאיות מרכז ההובלה, בהיקף מוערך של כ-400 אלף יורו, כשקיימת אפשרות להרחיב בעתיד את ההצטיידות


10:25 ,24.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת טראקנט הודיעה כי צה״ל החליט להצטייד ברכיב קטליטי למשאיות מרכז ההובלה, שמשווקת טראקנט ושנועד לצמצום צריכת דלק והפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר. צה״ל יצטייד ברכיב הקטליטי בהיקף כספי המוערך על ידי החברה בסכום של כ- 400 אלפי יורו. בנוסף צוין בנוסף צוין בהודעת צה״ל כי קיימת אפשרות להרחיב ההצטיידות בהמשך לרכבים נוספים בצה״ל. ההצטיידות אושרה על ידי צה״ל לאחר ניסוי שנעשה בכלי רכב צבאיים ולאור התוצאות שהוצגו בביקורת מכון התקנים הישראלי. מהחברה נמסר כי הוצאה לפועל של רכש על ידי צה״ל טעונה אישור והזמנה של משרד הביטחון, אשר נכון למועד זה טרם התקבלה. 

 

חנן פרידמן, מנכ״ל החברה: ״אנו גאים בכך שהחברה מתקדמת על בסיס התוכנית העסקית שלה וזאת בהמשך לדיווחים אודות הבחירה של גופים משמעותיים כחברות אגד ודן בישראל, Gauthier Transport בצרפת ו - Transportation Public Bucharest ברומניה, העורכות בימים אלה פיילוטים עם הממיר החכם שלנו. פיילוטים אלה מגיעים לאור התוצאות הטובות של הפיילוט שערך לאחרונה צה״ל וכן קבלת תוצאות בדיקת מכון התקנים הישראלי שהראו על חיסכון של 52% בפליטת גזי חממה וחיסכון של עד כ-7.4% בצריכת סולר. יותר ויותר מדינות באירופה מבקשות כיום לבחון את הטכנולוגיה של טראקנט בדרכן להתייעלות ולצמצום בפליטות המזהמות״. 

 

עוד הוסיף פרידמן: ״זוהי גאווה גדולה עבורנו להעניק שירות ולקדם התייעלות כלכלית וסביבתית בקרב הגופים הגדולים ביותר בעולם הלוגיסטיקה, כצה״ל, אך זוהי גאווה לא פחות גדולה, עבורי, כישראלי, לראות את צה״ל בחוד החנית של צבאות בעולם, שנוטלים על עצמם באופן פרואקטיבי ווולונטרי, להשתתף במאבק הגלובלי המשותף להפחתת פליטות מזהמות. כמי הפועלים כיום מול צבאות זרים, כצבא ארה״ב וכוחות האו״ם, אנו קוראים לחברות נוספות לבחון ולהיווכח בשינוי שמביא השימוש בממיר המשולב בטכנולוגיה שפיתחנו עם שותפינו בארה״ב״. 

 

טראקנט מפתחת במשותף עם חברת RENTAR בארה״ב, ומשווקת, קטליסט דלק חכם (פטנט מספר 7156081B2)  שמטרתו להפחית את צריכת הדלק והפליטות במנועי דיזל של כלי רכב כבדים. פטנטים דומים נרשמו באירופה, אסיה וישראל. הממיר מתחבר למערכות טראקנט המחשבות את מספר הפליטות המזהמות. החברה שהוקמה בשנת 2016 על ידי מר חנן פרידמן, המכהן כמנכ״ל החברה, מעסיקה כ-30 עובדים הפרושים במשרדים בצרפת רומניה וישראל

.