עלייה בגניבות מטען בארצות הברית

דוח: הערך הממוצע של מטען גנוב עומד על 166 אלף דולר, כשמכולות וטריילרים מהווים 76% מסך הגניבות. המוצרים הנגנבים ביותר: משקאות ומזון ומוצרי אלקטרוניקה


00:00 ,02.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עלייה בגניבת מטען יבשתי בתוך תחומי ארצות הברית.

לדברי האתר "FreightWatch International", במהלך הרבעון השלישי של השנה חלה עלייה של 5% בגניבת מטען, כשערך המטען הנגנב הממוצע עלה ב-9%.

עוד דווח, שבמהלך תקופה של שלושה חודשים, שהסתיימה בסוף חודש אוגוסט השנה, חוותה ארצות הברית עלייה בערך הממוצע של המטען הנגנב, עד כדי 166,454 דולר, בהשוואה לתקופה שבין מרץ-מאי.

מדינת קליפורניה חוותה את העלייה הגדולה ביותר במספר הגניבות מבין מדינות ארצות הברית, עם עלייה של 22%. אחריה מדורגות טקסס, עם עלייה של 18% ואילינוי, עלייה של 14%.

עוד עלייה ראויה לציון היא מספר הגניבות המתרחשות בעת חניית משאיות מטען בפארקים בלתי מאובטחים, שהגיעה עד כדי מחצית מסך הגניבות, עם 111 מקרי גניבה מדווחים. מתוכם היוו מכולות וטריילרים 76% מסך הגניבות, סך של 165 מקרים.

המוצרים הנגנבים ביותר הם משקאות ומזון, עם 45 מקרי גניבה, המהווים ירידה של 22%. עלייה חדה - 29 מקרים, 14% מסך הגניבות - רשמו גניבות מוצרי האלקטרוניקה, טלוויזיות ומוצרים נילווים. כן דווח על 25 מקרים של גניבות מתכות (12% מסך הגניבות), עם התמקדות באלומיניום, נחושת ופלדה.

במגזר הפרמצבטיקה וחלקי הרכב אירעה ירידה במספר הגניבות ברבעון השלישי של השנה.