מערכת טראקיביי מחברת בין הלקוחות לנהגי המשאיות

המערכת החכמה מבקשת לפתור את אי הכדאיות הכלכלית של משאיות שחוזרות ריקות מהובלה ומציעה ללקוחות מחירי הובלה מנהגים זמינים בלחיצת כפתור. סיון מרום: לא רוצים לשמוע יותר ׳הובלה מיוחדת׳


11:15 ,30.11.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מערכת חכמה בשם טראקיביי (Truckiby) עלתה לאחרונה לאוויר והיא מבקשת להביא את עולם הקידמה הטכנולוגית והאפליקציות לתחום הזמנת ההובלות.

 

סיון מרון, אחד ממייסדי המיזם, מציין כי הרעיון למיזם עלה בו כאשר עבד בחברת הובלות במעלות ונתקל בחוסר הכדאיות הכלכלית של המשאית אשר חוזרת ריקה מהובלה. ״בעיית ה׳חזור על ריק׳ מטרידה כל חברת הובלות או מפעל שמחזיק ברשותו יותר מכמה משאיות בודדות. משאית שסיימה יום עבודה חייבת לחזור לנקודת המוצא שלה, וכיום הסיכוי שתחזור מועמסת - אפילו בצורה חלקית - נמוך מאד. כל העמסת סחורה בחזור היא רווח נטו שכן את הנסיעה ממילא חובה לבצע, דלק ישולם בכל מקרה וזמן הנסיעה כבר חושב בשעות העבודה של הנהג. יתרה מזאת, משאית שחוזרת עמוסה חוסכת נסיעות נוספות חצי ריקות, מאפשרת להוזיל עלויות ובמקרה של נהג שהמשאית היא שלו מדובר ברווח כספי נטו״.

 

כאמור, מערכת טראקיביי שעלתה לאוויר לאחרונה, מבקשת למצוא פתרון לבעיה ומחברת בין לקוחות המבקשים להוביל משטחים, מכולות, משלוחי יבוא ויצוא מרמת המשטח ומעלה - עם נהגים שנמצאים בקרבת מקום ושנמצאים בדרכם חזרה הביתה.

 

המערכת משמשת כמעין ׳שוק׳ (״מרקט פלייס״) מתוחכם שמאגד לתוכו את הלקוחות והנהגים, ויודע להתאים את המחירים באופן אוטומטי בהתאם לחוקי ההיצע והביקוש. הלקוח מבקש הצעת מחיר מהנהג וברגע שהלקוח מאשר את המחיר מתבצע חיבור בינו לבין הנהג. אם המחיר לא מתאים ללקוח הוא לא חייב לאשר את הצעת המחיר.

 

עמי שוורץ, שותף נוסף למיזם, ציין כי ״מי שמכיר חברות הובלה יודע שהן, כל אחת בעצמה, כבר חצי סטארט-אפ. הסדרן יודע היכן נמצאת כל משאית, האם הדלת פתוחה, מה מהירות הנסיעה ועוד נתונים רבים. אנחנו בסך הכל רוצים לחבר את כולם ל׳מרקט פלייס׳ אחד כשמצד שני הלקוחות לא ישמעו יותר את המילים ׳הובלה מיוחדת׳ אחרי עשר בבוקר. אנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים, ויודעים שזאת רק שאלה של זמן שהמערכת הזאת תתפוס״.