מגזר התחבורה היבשתי תרם 4.3 מיליארד דולר לכלכלת דובאי ב-2022

התחבורה המסחרית היבשתית בדובאי מעסיקה למעלה מ-242,000 אנשים בלמעלה מ-7,000 חברות. רשות הכבישים והתחבורה פועלת ליישום שבעה פרויקטים ויוזמות, בשיתוף המגזר הפרטי, בהם פרויקט דיגיטציה ואזורי מנוחה לנהגי המשאיות


11:11 ,23.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מגזר התחבורה היבשתי תרם 4.3 מיליארד דולר לכלכלת דובאי בשנת 2022. כך הצהיר מאטאר אל טייר, מנכ״ל ויו״ר מועצת המנהלים של רשות הכבישים והתחבורה (RTA).

 

התחבורה המסחרית היבשתית בדובאי מעסיקה למעלה מ-242,000 אנשים בלמעלה מ-7,000 חברות, והיא ממלאת תפקיד מרכזי בנוף הכלכלי והמסחרי המשגשג של דובאי.

 

אל טייר הדגיש כי ״המגזר הוא קריטי בהשגת היעדים של האג׳נדה הכלכלית של דובאי (D33) שמטרתה למקם את דובאי בין 3 הערים הכלכליות המובילות בעולם. אל טייר הוסיף כי התחבורה המסחרית מבטיחה גם זרימה בלתי פוסקת של סחורות ורשתות אספקה גלובליות, ומשפרת עוד יותר את המוניטין והתחרותיות של דובאי תוך יצירת השפעות חברתיות חיוביות במגזרים שונים.

 

כמרכז לוגיסטי מרכזי לשילוח והפצה באזור, מגזר התחבורה המסחרי של דובאי היה עד לצמיחה עקבית בשנים האחרונות, מונעת בעיקר מהעלייה במסחר האלקטרוני. המגזר ראה צמיחה של 26% בשנת 2022 בהשוואה לשנה הקודמת, עם למעלה מ-7,000 חברות תפעול, ו-300,000 רכבים מסחריים רשומים, מה שמסמן קצב צמיחה של 16% בהשוואה ל-2021.

 

״מגזר התחבורה המסחרי והלוגיסטי תורם כ-4.38 מיליארד דולר לכלכלת דובאי, כאשר 2.31 מיליארד דולר מהווים תרומות ישירות ו-2.07 מיליארד דולר מהווים תרומות עקיפות״, הסביר אל טייר.

 

בהדגיש את המחויבות של RTA להקל על צמיחת המגזר, אמר אל טייר כי הרשות מחויבת לפיתוח פתרונות חדשניים ומסגרות רגולטוריות גמישות לייעול הפעילות בתחום התחבורה והליסינג. עוד הדגיש כי הרשות מתמקדת בשיפור הבטיחות בתעבורה, צמצום אירועים הקשורים לתנועת משאיות, ייעול זרימת התנועה בתקופות איסור משאיות, ומתן תשתיות ושירותים התומכים בפעילות תחבורה מסחרית.

 

RTA מבצעת כיום שבעה פרויקטים ויוזמות, בשיתוף המגזר הפרטי, לרבות יישום פרויקט אימוץ דיגיטלי לשיפור יעילות פעילויות התחבורה והליסינג באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית. הרשות מעדכנת את הדרישות לניהול עסקים כדי להתאים אותן להנחיות הממשלה כדי להקל על עשיית העסקים וליישם שיטות עבודה מומלצות ברגולציה ושליטה במגזרי התחבורה והליסינג.

 

לדברי אל טייר, פרויקטים אלו נועדו לטפח שיתוף פעולה בין חברות תחבורה וליסינג, ובעלי עניין ממשלתיים, כמו גם לשפר את השירותים, הרגולציה והממשל של מגזרי פעילות התחבורה והליסינג. היוזמות כוללות גם יישום תקנות המסדירות פעילויות של 83 חברות בתחום התחבורה והליסינג, תוך התמקדות מיוחדת בתחומים מכריעים כמו הובלה, שירותי ליסינג וניהול שירותי הובלה.

 

ה-RTA גם משתפת פעולה עם המגזר הפרטי לבניית שלושה אזורי מנוחה מקיפים למשאיות, המשתרעים על שטח של 226,000 מ״ר. אזורים אלה יכילו כ-500 משאיות וכלי רכב כבדים, ויתרמו לשיפור הבטיחות בתעבורה על ידי טיפול בעייפות הנהגים והפחתת תאונות הנגרמות מתקופות נסיעה ממושכות. יתר על כן, ישנן 16 תחנות מנוחה נוספות למשאיות לאורך כבישים ראשיים בדובאי, במטרה להקל על עומסי התנועה בתקופות האיסור על משאיות ולמזער את הנושא של חניית משאיות בכבישים ראשיים ואזורי מגורים.