טראקנט: נחתם הסכם עקרונות לשת״פ עם WWCS ממצרים

במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי הצדדים ישתפו פעולה בקשר עם ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב ״הגשר היבשתי״. חנן פרידמן, מנכ״ל טראקנט: מטרת הקו אינה להחליף את השימוש בתעלת סואץ, אלא להוות נתיב אקספרס משלים, שישמש כנתיב עוקף לאיום החות׳י בים האדום


13:30 ,25.12.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

הסכם העקרונות שנחתם עם חברת WWCS ממצרים - חברה שבסיסה באלכסנדריה, המשמשת כסוכנות מסחרית בינלאומית לשיווק ופעילות בשוק המצרי ולשירותי לוגיסטיקה והובלת מכולות מנמלים ביעדים שונים, ופועלת בתחום פתרונות טכנולוגיים ושירותים, המפשטים ניהול סיכוני הובלת מכולות בעת תהליך המעקב ודיגיטציה. ההסכם נחתם עם נשיא ומייסד החברה המצרית, הישאם הלמי, קונסול כבוד של אירלנד באלכסנדריה ומי שהיה בעבר יו״ר Maersk Egypt, ויאפשר שימוש במעברי הגבול של ישראל לשם העברת סחורות בנתיב היבשתי, מנמל דובאי, דרך ערב הסעודית וירדן לישראל, וממנה, דרך הים התיכון או היבשה, למצרים.

 

במסגרת מזכר ההבנות נקבע כי הצדדים ישתפו פעולה בקשר עם ההובלה היבשתית של מטענים בנתיב ״הגשר היבשתי״ המחבר בין איחוד האמירויות, דרך נמלי חיפה ואשדוד, או דרך אילת למצרים או יעדים אחרים במזרח התיכון, על מנת שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו לעשות שימוש בפלטפורמת טראקנט לשם ייעול ההובלה בנתיב זה בשני הכיוונים. במסגרת שיתוף הפעולה יכללו שירותי טראקנט למשתמשי נתיב הגשר היבשתי למצרים אוטומטיזציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

 

הצדדים הסכימו כי שיתוף הפעולה ביניהם בתקופת ההתקשרות יעשה על בסיס בלעדי, באופן שכל משלח מטענים המשתמש בנתיב הגשר היבשתי למצרים, יעשה זאת באמצעות פלטפורמת טראקנט בלבד. נזכיר כי טראקנט עוסקת בפיתוח מערכת לאופטימיזצית פעילות תחבורה יבשתית.

 

הסכם זה מגיע בהמשך לשני הסכמי עבודה נוספים עליהם חתמה החברה, האחד עם חברת Puretranse FZCO מאיחוד האמירויות, העובדת בשיתוף פעולה עם חברת נמלי דובאי DP WORKD, להפעלת גשר יבשתי בין האיחוד לנמל חיפה בישראל, והשני עם חברת תובלה ולוגיסטיקה מבחריין Cox Logistics, המתמחה בניהול ושילוח מטענים, שחברה אף היא למיזם.  

 

חנן פרידמן, מנכ״ל טראקנט: ״השבוע השלמנו את בנייתו של נתיב הגשר היבשתי שיחבר בין איחוד האמירויות לישראל ומצרים. מדובר בפריצת דרך כלכלית היסטורית, המביאה לכדי ביטוי את שיתוף הפעולה הכלכלי מסחרי בין מדינות ערב שחברו לצד ישראל, על מנת להילחם ב׳ציר הרשע׳. מטרתו של הקו אינה להחליף את השימוש בתעלת סואץ, אלא להוות נתיב אקספרס משלים, שישמש כנתיב עוקף לאיום החות׳י בים האדום בעתות חירום, ויקצר את זמני המשלוח בעשרה ימים בעתות של רגיעה״. 

 

עוד הוסיף פרידמן: ״שיתוף הפעולה והנכונות הגבוהה שמצאנו בקרב חברות התובלה והלוגיסטיקה בארצות ערב והעולם, מוכיח כי הקשרים שנרקמים בימים אלו מול ישראל הינם אינטרס משותף של כל הצדדים, שיכול ויביא להפיכתה של ישראל למרכז תעבורה לוגיסטי משמעותי בקנה מידה בינלאומי״.