גולדן דרגון הוא מותג האוטובוסים הנמכר בישראל ב-2021

נתח השוק של גולדן דרגון קפץ בשנה האחרונה לכרבע מהאוטובוסים שנמסרו לשוק הישראלי - 24.5%, קפיצה של כמעט 10% מהשנה שעברה. 522 אוטובוסים של חברת גולדן דרגון נמסרו במהלך 2021 והמותג הגיע למקום הראשון ברשימת המותגים שנמסרו


10:35 ,13.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מותג GOLDEN DRAGON הוא מותג האוטובוסים הנמכר בישראל ב-2021. יצרנית האוטובוסים Xiamen Golden Dragon  נוסדה בשנת 1992 והיא מיצרניות האוטובוסים המובילות בסין, עם כושר ייצור של כ- 40,000 אוטובוסים בשנה. החברה החלה לייצא את האוטובוסים מתוצרתה בשנת 2003, וכיום הם משווקים בלמעלה מ-120 מדינות. Xiamen Golden Dragon משתפת פעולה עם יצרני המכלולים המובילים בעולם כמו Wabco,  Sutrakknorr, Voith, ZF ו- Bosch ומטמיעה אותם באוטובוסים מתוצרתה. לחברה מספר רב של דגמים בעלי הנעה ידידותית לסביבה ובהם אוטובוסים מונעים בגז ואוטובוסים חשמליים מתקדמים וכן רכבים המותאמים לבעלי מוגבלויות.

 

אוטובוסי Xiamen Golden Dragon מיובאים לישראל על ידי קבוצת בליליוס (אוטו-חן). המותג הגיע לישראל לראשונה בשנת 2012, תוך זמן קצר הפך לאחד המובילים בשוק הישראלי ועתה הפך לפופולרי ביותר בשוק. קבוצת בליליוס משתפת פעולה עם היצרניות הישראליות ״מרכבים״ ו״הארגז״ בפיתוח ובנייה של אוטובוסים המותאמים לשוק הישראלי, לדרישות משרד התחבורה והלקוחות המקומיים.

 

בין הלקוחות העיקריים השנה נמנית חברת סופרבוס, שהיא חלק מקבוצת בליליוס, אך גם חברות נוספות מתחום התחבורה הציבורית כגון מטרופולין, אגד, נתיב אקספרס, תנופה, קווים, גלים ואקסטרה רוכשות את דגמי האוטובוס. שנת 2021 התאפיינה בגידול משמעותי במסירות אוטובוסים המונעים באמצעות אנרגיה חלופית (גז טבעי דחוס וחשמל). גם כאן מוביל המותג Golden Dragon עם מסירות של 145 אוטובוסים מונעים בגז טבעי דחוס, ועד כ-100 אוטובוסים מונעים בחשמל.

 

דוד אוחנה, מנכ״ל גולדן דרגון ישראל: ״גולדן דרגון ישראל הציבה לעצמה מטרה להוות את חוד החנית בקידום תחבורה מתקדמת וידידותית לסביבה בישראל. אנו מייבאים מגוון של דגמי רכבים לצרכי תחבורה ציבורית שונים, תוך דגש על רכבים ירוקים המונעים באנרגיה חלופית לשימוש התחבורה הציבורית. אני מודה למפעילי התחבורה הציבורית השונים ברחבי הארץ על הבעת האמון ברכבי גולדן דרגון ובטוח שנמשיך להוביל את התחבורה הציבורית בישראל גם בשנה הבאה״.

 

חברת האוטובוסים גולדן דרגון הסינית (Golden Dragon Xiamen), מתמחה בייצור אוטובוסים לשימוש עירוני ובינעירוני, אוטובוסי יוקרה וכן ואנים ומיניבוסים. בארץ משווקים 36 דגמי אוטובוסים של Golden Dragon הנמצאים בשימוש בקרב מפעילי התחבורה הציבורית המרכזיים בישראל.