ברוש לשר התחבורה: לאיסור תנועת המשאיות בדרום השלכות הרסניות

מבקש כי ההחלטה תחריג את התעשייה וכי יינתנו היתרי נסיעה להמשך תנועת המשאיות למפעלי התעשייה בדרום. ברוש" המהלך נעשה ללא בחינת ההשלכות השליליות על מפעלי עוטף עזה


11:11 ,23.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, פנה השבוע לשר התחבורה, ישראל כץ, בבקשה כי יחזור מהחלטתו להגביל את תנועת המשאיות בדרום הארץ בכבישי הנגב המערבי (איסור מעבר בין השעות 07:00-09:00, 15:00-17:00), בשל ההשלכות ההרסניות של הגבלות אלו על התעשייה במקום.

 

"לאור העובדה כי החלטתך לא כוונה מלכתחילה להגבלת תנועת המשאיות למפעלי התעשייה וממנה או לאספקת התוצרת לציבור הצרכנים באזור, נבקש כי החלטה זו תחריג את התעשייה וכי יינתנו היתרי נסיעה להמשך תנועת המשאיות למפעלי התעשייה בדרום" כתב ברוש לכץ.

 

כץ החליט להגביל את תנועת המשאיות החל מחודש מאי השנה, בטענה כי הדבר יעזור לשיפור הבטיחות בדרכים ויוביל להקלה בעומס התחבורה, אולם לדברי ברוש תנועת המשאיות למפעלי התעשייה ומהם ותנועת המשאיות לאספקת התוצרת לצרכנים מהוות חלק קטן מסך תנועת המשאיות הכוללת בכבישים אלו. כמו כן, הכבישים בנגב המערבי, אשר עתידים להיסגר בפני תנועת משאיות אינם מוגדרים כ"כבישים אדומים". ברוש ציין גם כי ההחלטה נעשתה מבלי להעמיד בפני המפעלים כל אלטרנטיבות אשר יאפשרו המשך פעילות תקינה, הן ברצת הייצור והן ברמת ההפצה.

 

ביום ראשון צפויים להגיע נציגי התאחדות התעשיינים למשרד התחבורה על מנת להציג את עמדת התעשיינים והיקף הפגיעה הצפוי, במידה ומהלך זה יתממש.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "מהלך זה נעשה ללא הצדקה ממשית וללא בחינה של ההשלכות השליליות העצומות על מפעלי עוטף עזה. ההחלטה צפויה לפגוע קשות בעשרות מפעלים, שעדיין לא התאוששו מנזקי מבצע 'צוק איתן', להפיץ ולמכור את תוצרתם, כולל המשך אספקת התוצרת ומתן השירות בתקופות חירום. ההגבלה נעשתה בשעות האסטרטגיות לקבלת חומרי הגלם והתשומות וכן במועדי שיווק תוצרתם".