הארגון הישראלי להשכרת רכב: להחזיר לפעולה את יחידת 'אתגר' למלחמה בגניבות רכב

"המשטרה צריכה להפעיל מחדש את יחידת 'אתגר' שפעלה בעבר למיגור גניבות הרכב. בתקופה שהיחידה פעלה, בשנים 1998 ועד 2002, גניבות כלי רכב ירדו בכ- 45 אחוזים לאורך 5 שנים". כך אמר היום משה מירון, מנכ"ל הארגון הישראלי להשכרת רכב הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר


00:00 ,20.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הנזק הכספי הישיר מגניבות כלי רכב בשנת 2004 - מעל מיליארד ש"ח
 
"המשטרה צריכה להפעיל מחדש את יחידת 'אתגר' שפעלה בעבר למיגור גניבות הרכב. בתקופה שהיחידה פעלה, בשנים 1998 ועד 2002, גניבות כלי רכב ירדו בכ- 45 אחוזים לאורך 5 שנים". כך אמר היום משה מירון, מנכ"ל הארגון הישראלי להשכרת רכב הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר.
 
מנתוני הארגון עולה כי בשנת 1997, לפני שהיחידה החלה לפעול, נגנבו כ- 46,000 כלי רכב בעוד שבשנת 2002 נגנבו רק כ- 25,000 - ירידה של כ- 45 אחוזים. בשנת 2004, לאחר פירוק יחידת אתגר, חלה עלייה מחודשת בגניבות כלי רכב שהגיע לכ- 31,000 כלי רכב.
 
לדברי מנכ"ל הארגון "הנזק הכספי הישיר שנגרם כתוצאה מגניבת כלי רכב בשנת 2004 מעל מיליארד ש"ח וזאת מבלי לחשב את הנזקים העקיפים הכוללים עלויות של השתתפות עצמית, כלי רכב חלופיים ועוד.
 
"אנו לא מבינים מדוע היחידה פורקה. היא הורידה באופן דרסטי את אחוזי גניבות הרכבים בתקופה קצרה יחסית. סיבות כמו חוסר משאבים אינן משתוות לנזקים הכספיים הנגרמים לכלכלת ישראל, למגזר העסקי ולאדם הפשוט", אמר.
 
מירון מתריע שכבר בתחילת שנת 2005 חברות השכרת רכב וליסינג מדווחות על הכפלה באחוזי גניבת כלי רכב. "אם יחידת אתגר לא תוקם מחדש אנו נחזור לנתונים משנת 1997 ואף יותר מזה".
 
במסגרת הארגון הישראלי להשכרת רכב פועלות כ- 30 חברות הכוללות כ- 120,000 כלי רכב.