"דרך ארץ" תתפעל ותתחזק את פרויקט מנהרות הכרמל

ההסכם נחתם לתקופה של 31 שנים כאשר עלות התפעול נאמדת בסכום של 30 מיליון שקל בשנה. במנהרות צפויה תנועה יומית של 40 עד 50 אלף מכוניות שישלמו סכום הנע בין 5 ל-10 שקלים לשימוש במנהרות


00:00 ,14.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נחתם לתקופה של 31 שנים כאשר עלות התפעול נאמדת בסכום של 30 מיליון שקל בשנה. במנהרות צפויה תנועה יומית של 40 עד 50 אלף מכוניות שישלמו סכום הנע בין 5 ל-10 שקלים לשימוש במנהרות
 
חברת כרמלטון, בבעלות אשטרום ושיכון ובינוי, חתמה עם חברת נתיבי הכרמל, חברה אחות של דרך ארץ (מפעילת כביש 6), על הסכם לתפעול ואחזקת מנהרות הכרמל. ההסכם עם כרמלטון הינו לתקופה של 31 שנים, החל מתום הקמת המנהרות ב-2010. עלות הסכם התפעול והאחזקה השנתית נאמדת ב-30 מיליון שקל לשנה, כאשר תחזית התנועה במנהרות נעה בין 40 ל-50 אלף כלי רכב ביום.
 
"לרשות הנהגים במנהרות הכרמל תעמוד מערכת תנועה, בקרה ותשלום, מהמתקדמות ביותר בעולם", אומר מנכ"ל כרמלטון יפתח נאור, "רתמנו את ניסיונה של דרך ארץ להפעלת כביש האגרה החדש. הנהגים במנהרות יוכלו לבחור בכניסה בין שישה מסלולים שונים, שיאפשרו נסיעה כמנוי ללא עצירה, או אפשרות לתשלום במקום (5 שקלים לכל קטע ו-10 שקלים לנסיעה למלוא אורך הפרויקט)".
 
מנכ"ל דרך ארץ המפעיל, יהודה וילק, אמר היום: "הניסיון, המקצועיות והלקחים שנצברו בשנות הפעלתו של כביש 6, יועמדו לטובת הפרויקט התחבורתי המתקדם בישראל. אנו רואים בבחירתנו הבעת אמון במערכות הניהול, השירות, האחזקה והתפעול שלנו. אני מאמין כי גם כאן, כמו בכביש 6, נצליח לספק חוויית נהיגה בסטנדרט בינלאומי".
 
לראשונה בישראל יופעל בפרויקט מסלול ידני המיועד ללקוחות שאינם מנויים, כאשר התשלום עבור הנסיעה במסלול זה יתאפשר במקום בלבד ובאמצעות: מזומן, אשראי, כרטיס נטען או כרטיס  Exit Pass (תשלום מראש על שני קטעי נסיעה המבטל את הצורך לשלם עבור הקטע השני ביציאה).
 
בנוסף, יופעל מסלול אוטומטי המיועד למנויים, אשר יזוהו באמצעות תצלום וידאו, כאשר תשלום הנסיעה במסלול זה יעשה באמצעות הוראת קבע/כרטיס אשראי שיימסרו מראש.
 
המנהרות תפתחנה לנסיעת כלי רכב במהלך שנת 2010. לפני עשרה ימים הסתיימה כריית המנהרה השלישית ובעוד כחודשיים תסתיים חפירת המנהרה הרביעית. מנהרות הכרמל עתידות לחבר בין שלושה פורטלים - חוף הכרמל, מחלף רופין ומחלף הקריות - והן הפרויקט המורכב ביותר בתחום התשתיות שנעשה עד כה בישראל. הפרויקט נועד לחלץ את העיר חיפה מהפקקים, ולקצר את זמן הנסיעה בין אזורי הפורטלים מ- 30-50 דקות בשעות השיא ל- 6 דקות בלבד. אורך תוואי המנהרות - כ- 6.5 ק"מ- המנהרות הארוכות ביותר בישראל.