דרישה לשלב מהנדסים ואדריכלים בתכנון חישמול הרכבת
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים נאלץ לפנות לראש הממשלה בבקשה, שיורה להנהלת רכבת ישראל, שזו תאפשר לארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, לקבל עותק של מסמכי מידע הקשור בפרוייקט חישמול הרכבת.
00:00 ,25.07.2004
הנהלת הרכבת מתחמקת ומסרבת להעביר מידע
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים נאלץ לפנות לראש הממשלה בבקשה, שיורה להנהלת רכבת ישראל, שזו תאפשר לארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, לקבל עותק של מסמכי מידע הקשור בפרוייקט חישמול הרכבת.
המהנדס אלדד ספיבק, יו"ר הארגון אומר, כי מדובר בפרוייקט בהיקף גדול, היכול לספק תעסוקה למהנדסים ואדריכלים ישראליים ואולם קיים חשש כי העבודה תימסר "למומחים" בחו"ל.
ספיבק אומר, כי גם לאחר שהוא פנה לראש הממשלה, וגם לאחר שעוזרת בכירה במשרד ראש הממשלה פנתה בעניין זה ליוסי מור מנכ"ל רכבת ישראל, עדיין לא קיבל הארגון את המידע שביקש, והערפל שעוטה הרכבת על פרוייקט החישמול מגביר את הדאגה לגבי נכונותה של הרכבת לשלב מומחים ישראליים בפרוייקט זה.
נוכח העיכובים בהעברת המידע, פנה בימים אלה משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, ליועצת המשפטית של הרכבת, עו"ד רבקה דותן, בדרישה להעביר באופן מיידי את המידע המבוקש לידי ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים.
ראוי להדגיש, כי לאחרונה קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב, כי על רכבת ישראל חל חוק חופש המידע. החלטה זו ניתנה על רקע הדרישה של ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים כי רכבת ישראל תפתח לעיני משרדי התכנון את שיקוליה בבחירת משרדי תכנון במכרז. הרכבת סירבה בטענה שחוק חופש המידע לא חל עליה דבר שבית המשפט סתר ולא קיבל.
יש מי שאומרים, שהרכבת שלרשותה עומד תקציב של 26 מיליארד שקלים, היא "שור מועד" בכל הקשור בחשיפת פעילותה העסקית כלפי הציבור.
עשוי לעניין אותך
דן אנד ברדסטריט העולמית: הצמיחה במשק הישראלי הואטה
בית המכס חיפה עורך סקר שביעות רצון בין לקוחותיו בנושא השירות לציבור
נחום גנצרסקי: הספנות בצרה צרורה
אלון חסן לעודד טירה: אי דאגתך לציבור התעשיינים - עודד טירה: אתם פוגעים בכלכלת ישראל
עובדי הנמלים חוזרים לעבודה סדירה
חברות הספנות החלו לגבות "דמי שביתה" עבור מטענים שייעדם ישראל