בקרוב ניתן יהיה לרכב על אופניים חשמליים בישראל

זאת בעקבות אישור תקנות שהגיש שר התחבורה לוועדת הכלכלה של הכנסת. הגיל המינימלי של הרוכב הוגבל ל-14 שנים ותחול עליו חובת חבישת קסדה


00:00 ,09.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות אישור תקנות שהגיש שר התחבורה לוועדת הכלכלה של הכנסת. הגיל המינימלי של הרוכב הוגבל ל-14 שנים ותחול עליו חובת חבישת קסדה
 
צעד משמעותי וחשוב לעידוד התחבורה הירוקה בישראל. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את התקנות המתירות את השימוש באופניים עם מנוע עזר חשמלי.
 
על פי התקנות החדשות שאושרו על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ניתן יהיה לרכב על אופניים חשמליים, בעלי הספק מרבי של 250 וואט אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש.
 
הגיל המינימלי של הרוכב באופניים עם מנוע חשמלי הוגבל ל-14 שנים. נסיעה באופניים חשמליים אינה מצריכה רשיון נהיגה ורשיון רכב אולם חלה עליהם חובת חבישת קסדה.
 
שר התחבורה ציין כי לאופניים חשמליים יתרונות תנועתיים וסביבתיים רבים. "לרכיבה על אופניים יש חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב פרטי התורם להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האוויר", אמר כץ.
 
שר התחבורה הוסיף כי בדומה לאופניים הרגילים, אופניים חשמליים מאפשרים גמישות רבה בתכנון הנסיעה והם מהווים פתרון יעיל וזול לבעיות החניה במרכזי הערים.
 
לדברי כץ התקנות החדשות יכנסו לתוקף עם פרסומן ברשומות בתוך כחודש ימים. יצוין כי התקנות שיחולו על האופניים החשמליים יהיו זהות לתקנות החלות על אופניים רגילים.
 
עד כה לא הוגדרו אופניים עם מנוע חשמלי כאופנוע לכל דבר אולם מאחר והכלי אינו עומד בתקינה לא ניתן היה לרשום אותו בארץ ולתת לו רשיון רכב. יצוין כי השימוש באופניים חשמליים הוגדר עד כה כעבירה על פי תקנות התעבורה.