בקרוב בדיקות ראיה לכל נהג אחת ל - 10 שנים

שר התחבורה ציין כי בדיקות העיניים נועדו לאתר נהגים הסובלים מליקויי ראייה, העלולים להשפיע על יכולתם לנהוג. "נהגים אלה מהווים סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה להם ולסובב אותם בכביש", אמר שטרית


00:00 ,22.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הבדיקות נועדו לאתר נהגים הסובלים מליקויי ראייה העלולים לסכן אותם ואת הסובב אותם
 
משרד התחבורה גיבש תקנה חדשה שתחייב כל בעל רשיון נהיגה לעבור בדיקות ראייה אחת ל - 10 שנים, כתנאי לחידוש הרשיון. כך הודיע שר התחבורה, מאיר שטרית.
 
על פי התקנה החדשה, שתוגש בקרוב לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, יחוייבו כל בעלי רשיונות הנהיגה בישראל לעבור בדיקות ראייה אחת ל - 10 שנים, בעת מועד חידוש הרשיון.
 
מבקשי רשיונות נהיגה לכל סוגי הרכב מחוייבים כיום לעבור בדיקות עיניים לפני תחילת לימודי הנהיגה. נהגי רכב כבד מקצועיים בהם : נהגי משאיות, אוטובוסים ומוניות נדרשים לעבור בדיקות רפואיות מגיל 50, אחת לשנתיים, כתנאי לחידוש הרשיון.
 
בנוסף לכך מחוייבים כיום נהגים מעל גיל 65 לעבור בדיקה רפואית, הכוללת בדיקת ראיה אחת לשנתיים, כתנאי לחידוש הרשיון ואילו נהגים מתחת לגיל 65 מחוייבים לחתום על הצהרה כי לא חל כל שינוי במצב בריאותם.
 
שר התחבורה ציין כי בדיקות העיניים נועדו לאתר נהגים הסובלים מליקויי ראייה, העלולים להשפיע על יכולתם לנהוג. "נהגים אלה מהווים סכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה להם ולסובב אותם בכביש", הוסיף שטרית.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה ציין כי משרדו פנה השבוע למועצת האופטומטריסטים בישראל במטרה לגבש את נוהלי הבדיקה, עבור כל הנהגים בישראל.
 
יצויין כי לפני כארבע שנים ערך אגף התנועה של משטרת ישראל סקר מקיף לבדיקת כושר הראייה של הנהגים בכבישי הארץ. מהנתונים התברר כי 7.3 מנהגי הרכב הפרטי נמצאו עם ליקויי ראייה, לעומת 13.5% מבין נהגי המשאיות ו- 16% מבין נהגי הרכב הציבורי שנמצאו עם ליקויי ראייה.
 
מנתונים שנאספו על ידי משרד התחבורה מתברר כי במדינות רבות באירופה כמו ספרד, פורטוגל, הונגריה וב- 43 ממדינות ארצות הברית מחוייב כל נהג לעבור בדיקות ראייה תקופתיות.