בעקבות התאונה ברבדים: רכבת ישראל שמה את נושא הבטיחות בראש סדר העדיפויות

דובר הרכבת: ההנהלה נוקטת בצעדים משמעותיים לשיפור רמת הבטיחות; נסגרו כל מפגשי הרכבת שלא היו מוגנים על ידי מחסום ויושקעו מיליארד שקלים, בבניית הפרדות מפלסיות (בין כבישים לבין מסילה/גשר/מנהרה)


00:00 ,16.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

דובר הרכבת: ההנהלה נוקטת בצעדים משמעותיים לשיפור רמת הבטיחות; נסגרו כל מפגשי הרכבת שלא היו מוגנים על ידי מחסום ויושקעו מיליארד שקלים, בבניית הפרדות מפלסיות (בין כבישים לבין מסילה/גשר/מנהרה)
 
רכבת ישראל מפרסמת שורה של צעדים משמעותיים שננקטו לשיפור רמת הבטיחות, כתוצאה מהפקת הלקחים לאחר התאונה ברבדים. בנוסף, ינקטו בחודש הקרוב צעדים מהותיים נוספים.
 
בין הצעדים שננקטו: נסגרו כל המפגשים שלא היו מוגנים על ידי מחסום, והתקבלה החלטה שלא יהיה מפגש שאינו מוגן על ידי מחסום;בשיתוף משרד התחבורה, הוקצה תקציב של מיליארד שקלים, להקמת הפרדות מפלסיות, ב- 31 מפגשי מסילה-כביש;בימים אלה, מתנהלים דיונים על הגדלת תקציבי ההפרדות המפלסיות ועל ביצוע ביצוען של הפרדות מפלסיות רבות, נוספות. המשמעות: מחצית ממפגשי מסילות-כבישים, יופרדו מפלסית;בימים אלה, מוקמת מינהלת הפרדות מפלסיות המשותפת למשרד התחבורה, רכבת ישראל ומע"צ, שבראשה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה וישתתפו בה מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל מע"צ.
 
צעדים נוספים שננקטו: הוקם מוקד בטיחות (2442*), אליו יכול כל אזרח לחייג מכל טלפון קווי או סלולרי ולדווח מכל מקום בארץ, על מפגעים או סכנות במפגשי כביש-מסילה. מוקד הבטיחות פועל 24 שעות ביממה;הסתיימה הצבת שילוט בכל מפגשי מסילה – כביש ב- 160 מפגשי רכבת;יועץ בטיחות מאנגליה הובא במיוחד לארץ, לבדיקת הנושא בפרמטרים בינלאומיים ולהגשת דוח אופרטיבי. דוח ראשון יוגש בימים הקרובים;ככלל, בכל הקווים החדשים תתקיים הפרדה מפלסית בין כביש לבין מסילה. (לדוגמא: קו דימונה-באר שבע, הקו המהיר לירושלים, הקו למודיעין, הקו לנתב''ג ועוד).
 
עופר לינצ'בסקי, מנכ''ל רכבת ישראל אמר: ''רכבת ישראל שמה לה כיעד עליון את נושא הבטיחות. נקטנו בצעדים אופרטיביים, למניעת כל מפגע שידוע לנו עליו וכל זאת בגיבוי מלא של שר התחבורה ומשרדו. נקטנו מאבק עיקש ונחרץ בסגירת מפגשי מסילה-כביש. עשרים ושבעה מליון איש, הנוסעים ברכבת ישראל מדי שנה, יכולים להיות סמוכים ובטוחים, כי רכבת ישראל, תמשיך להיות כלי התחבורה הבטוח ביותר''.