במסגרת מבצע לתקינות צמיגים: 9.3% מכלי הרכב שנבדקו הורדו מהכביש

במהלך המבצע נבדקו כאלף רכבים. כ-23% מהמשאיות הכבדות שנבדקו הורדו מהכביש בשל ליקויי בטיחות מסוכנים בצמיגים


00:00 ,19.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך המבצע נבדקו כאלף רכבים. כ-23% מהמשאיות הכבדות שנבדקו הורדו מהכביש בשל ליקויי בטיחות מסוכנים בצמיגים
 
9.3 אחוזים מכלי הרכב שנבדקו בשבוע האחרון על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה הורדו מהכביש בשל ליקויים בטיחותיים בצמיגים, זאת במסגרת מבצע שיזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.
 
מהנתונים מתברר כי במהלך השבוע האחרון נבדקו 996 כלי רכב. ב-92 מהם התגלו ליקויים מסוכנים בצמיגים והם  הורדו לאלתר מהכביש. עוד עולה מהנתונים כי ב-197 מכלי הרכב שנבדקו נמצא לפחות צמיג אחד פגום. כלי רכב אלה מהווים כ-19.8% מכלי הרכב שנבדקו במבצע.
 
במהלך המבצע נבדקו 44 משאיות במשקל של 3.5 ועד 12 טון. כ-11% מתוכם התגלו עם צמיגים פגומים. ממצאים חמורים יותר התגלו בקרב המשאיות הכבדות. מתוך 51 משאיות במשקל של 12 עד 32 טון שנבדקו התגלו כ- 23% מהם עם ליקויים בצמיגים.
 
בעקבות הנתונים החמורים הורה שר התחבורה לאנשי משרדו להגביר משמעותית את בדיקות הצמיגים וליזום מבצעים דומים לאורך כל שנה, כמו כן הורה השר כ"ץ להעלות את מודעות הציבור לטיפול נכון בצמיגי הרכב.
 
יצוין כי לאחרונה הוקמה במשרד התחבורה ועדה מקצועית מיוחדת שנועדה לבחון דרכים להעלאת רמת הבטיחות של הצמיגים בכלי הרכב. הוועדה התבקשה בין השאר להציע פתרונות להגברת הפיקוח על יבוא צמיגים לארץ ולאכיפת הוראות משרד התחבורה המחייבות את יבואני הצמיגים ובעלי הפנצ'ריות להתקין צמיגים בהתאם להוראות היצרן בלבד.