במהלך שנת 2005 נסעו ברכבת ישראל 26.8 מיליון נוסעים – גידול של 17% ביחס לאשתקד

במהלך שנת 2005 נסעו ברכבת ישראל 26,809,436 נוסעים - מתוכם 30% חיילים - גידול של 17% לעומת אשתקד. מירב הנסיעות - 5.5 מיליון - נרשמו בקו תל-אביב–חיפה, גידול של 9% לעומת אשתקד. הקו לנתב"ג, הסיע לשדה התעופה וממנו 1,104,176 נוסעים במהלך שנת 2005.


00:00 ,16.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש דצמבר בלבד נסעו ברכבת ישראל 2.3 מיליון נוסעים
 
במהלך שנת 2005 נסעו ברכבת ישראל 26,809,436 נוסעים - מתוכם 30% חיילים - גידול של 17% לעומת אשתקד. מירב הנסיעות - 5.5 מיליון - נרשמו בקו תל-אביב–חיפה, גידול של 9% לעומת אשתקד. הקו לנתב"ג, הסיע לשדה התעופה וממנו 1,104,176 נוסעים במהלך שנת 2005.

 
מנתוני כמות הנוסעים שמפרסמת רכבת ישראל עולה כי בקו אשקלון–תל-אביב נרשם ב 2005 גידול של 18% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב- 4,168,752 נוסעים. בקו תל-אביב-נתניה נרשם גידול של 17% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב-  2,599,301 נוסעים. בקו חיפה-נהריה נרשם גידול של 11% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב- 2,048,980 נוסעים. בקו תל-אביב-חיפה נרשם גידול של 9% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב- 5,526,111 נוסעים. בקו תל אביב-נהריה נרשם גידול של 8% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב- 3,142,558 נוסעים. בקו אשקלון–חיפה נרשם גידול של 5% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב- 1,374,506 נוסעים. בקו באר-שבע נרשמה עליה של 1% לעומת אשתקד, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב 2,975,853 נוסעים. בקו הראשונים נסעו, במהלך שנת 2005,  776,083 נוסעים.
 
בחודש דצמבר 2005 בלבד נסעו ברכבת ישראל 2,351,144 נוסעים, גידול של 3.1% לעומת חודש דצמבר אשתקד. מספר הנסיעות ליום ממוצע בדצמבר 2005 הסתכם ב- 95,247, גידול של כ 7% ביחס לשנה שעברה. מנתוני כמות הנוסעים עולה כי בקו אשקלון–תל-אביב נרשם גידול של 8% לעומת חודש דצמבר 2004, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב- 383,421 נוסעים. בקו תל-אביב-נתניה נרשם גידול של 7% לעומת חודש דצמבר 2004, ומס' הנוסעים בו הסתכם ב-  239,420 נוסעים. מירב הנסיעות בחודש זה (484,923) נרשמו בקו תל-אביב–חיפה, שרשם גידול של 2% לעומת דצמבר 2004.
 
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה ליאון, מסר כי, "על רקע הגידול המשמעותי בכמות הנוסעים, אנו רואים חשיבות עצומה בשיפור רווחתם של משתמשי הרכבת ובערך המוסף שהרכבת מעניקה להם, לרבות שיפור הבטיחות. במקביל, תמשיך הרכבת בתנופת העשייה, בפיתוח רשת המסילות הארצית ובפתיחת קווים חדשים, שיחברו את הפרירפריה למרכז, תוך מתן שירות לכ- 60 מיליון נוסעים בשנה, עד לסיום תוכנית החומש".
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, מסר כי "הגידול בביקושים במהלך שנת 2005 הוא הוכחה לכך שהציבור מצביע ברגליו ורואה ברכבת אמצעי תחבורה מרכזי, אמין ומתקדם. במהלך 2006 נפעל לספק מענה לביקושים הגבוהים הן באמצעות תוספת משמעותית של ציוד רכבתי והן באמצעות פיתוח התשתית המסילתית. צעדים אלו יתרמו לשיפור משמעותי בשירות לנוסע, להגדלת תדירות הרכבות ולהעלאת רווחתם של הנוסעים