בית המשפט קבע : על רכבת ישראל חל "חוק חופש המידע"

יו"ר ארגון המהנדסים : "נפתחה הדלת לאלץ את הרכבת למסור לארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים מידע בקשר להתקשרויותיה במכרזים עם ספקים"


00:00 ,14.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יו"ר ארגון המהנדסים : "נפתחה הדלת לאלץ את הרכבת למסור לארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים מידע בקשר להתקשרויותיה במכרזים עם ספקים"

רכבת ישראל אשר סירבה עד כה למסור מידע על התקשרויותיה במכרזים עם משרדי תכנון, בטענה כי חוק חופש המידע לא חל עליה, לא תוכל יותר להסתתר אחרי טעון זה, לאחר שהשופטת ד"ר דרורה פלפל קבעה חד משמעית כי, "חוק חופש המידע חל על הרכבת". כך אמר יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, המהנדס אלדד ספיבק.

יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים, אשר הגיש את העתירה נגד הרכבת בשם הארגון אומר, כי הארגון נחל הצלחה גדולה במאבקו על שמירת איכות התכנון בישראל. "לא יכולנו להשלים בשום אופן עם מצב שבו חברה ממשלתית ציבורית, המקבלת תקציב של כ-26 מיליארד שקלים, מסתירה מעיני הציבור מידע על שיקוליה במסירת עבודות תכנון, ומסרבת לחשוף אותם בפני הארגון היציג של משרדי התכנון בישראל", טען ספיבק.

את העתירה נגד רכבת ישראל הגיש בשם ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים משרד הרצוג , פוקס, נאמן ושות' עורכי דין. העתירה מתנהלת בבית המשפט המחוזי בתל אביב לעניינים מנהליים ונדון בפני השופטת ד"ר דרורה פלפל.

בית המשפט דחה גם את טענת הרכבת בדבר "שיהוי בהגשת העתירה" וקבע "כי נפתחה הדלת לעתירה לבוא בטרקלין הדיונים לגופו של עניין". הדיון ייערך ב-1/9/2004.