בית המשפט העליון אישר המשך פעילות רכבת ישראל בקו מסילת העמק

בית המשפט העליון ביטל אתמול את צו הביניים שביקש קיבוץ יגור, ואישר המשך פעילות רכבת ישראל בקו מסילת העמק. הקו מתוכנן לכלול 5 תחנות נוסעים


00:00 ,15.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט העליון ביטל אתמול את צו הביניים שביקש קיבוץ יגור, ואישר המשך פעילות רכבת ישראל בקו מסילת העמק. הקו מתוכנן לכלול 5 תחנות נוסעים
 
בית המשפט העליון אישר אתמול, 14 באוגוסט, את המשך הליכי התכנון בקו מסילת העמק. בכך ביטל בית המשפט את הצו על תנאי וצו הביניים שהוגש על ידי קיבוץ יגור למתן להפסקת פעילות רכבת ישראל בקו.
 
פרויקט מסילת רכבת העמק הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית ממעלה ראשונה והוא ישמש עורק תחבורה משמעותי לנוסעים ולמטענים וגורם מאיץ לפיתוח האזור, לחיזוק הקשר עם המטרופולין לפתיחת הגבולות לעבר ירדן, וליצירת אפשרות לשינוע סחורות דרך נמל חיפה.
 
הקו, באורך של 73 ק"מ ובעלות של כ- 1.6 מיליארד ₪, כולל הקמת מסילת נוסעים ומשא לחיבור אזור העמקים (עפולה, בית שאן) לחיפה (נמל חיפה) ולמרכז הארץ. הקו יכלול 5 תחנות נוסעים: לב המפרץ, כפר יהושע, כפר ברוך, עפולה ובית שאן.
 
רכבת ישראל פועלת למיצוי היתרונות בסלילת תוואי רכבת לציבור הרחב תוך מזעור הפגיעה בישובים הסמוכים לתוואי, בערכי טבע, בהיבטים אורבניים ואזוריים. החל מראשית התכנון, לפני למעלה מעשר שנים, הוצגו בפני כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות ולקיבוץ יגור, חלופות שונות למיקום התוואי רכבת העמק. ב- 09.07.2006 אישרה הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות את תוואי המסילה שאושר על ידי הממשלה.
 
השופט דוד חשין הוסיף בהחלטתו כי והיה ותהיה לעותר טענה קונקרטית כנגד פעולה שתבוצע על פי התוכנית המאושרת, יוכל לבקש סעד ביניים בנושא המסוים.