ארגון המהנדסים והאדריכלים: מכרזי התכנון של רכבת ישראל מבוססים על מחיר ולא על איכות
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל פנה למשה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, והזהיר כי מכרזי הבנייה של רכבת ישראל, המבוססים על מחיר ולא על איכות, נוגדים את המלצות וועדת זיילר, ופוגעים באיכות המבנים והמתקנים של רכבת ישראל
00:00 ,07.01.2004
הארגון מזהיר כי מכרזי ההתקשרות של הרכבת עם מתכננים נוגדים את המלצות וועדת זיילר, ופוגעים באיכות המבנים שלה ; מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי הרכבת פועלת עפ"י חוק חובת המכרזים ותקנותיו
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל פנה למשה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, והזהיר כי מכרזי הבנייה של רכבת ישראל, המבוססים על מחיר ולא על איכות, נוגדים את המלצות וועדת זיילר, ופוגעים באיכות המבנים והמתקנים של רכבת ישראל.
הארגון מבקש מליאון להורות על הפסקת התקשרות הרכבת בדרך זו.
בפניית הארגון באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, נאמר כי רכבת ישראל מתקשרת עם נותני שירותים שונים בעבודות תכנון בדרך של הוצאת מכרזי תכנון, שבמקרים רבים כללו רכיב של איכות, אך הוכרעו על בסיס מחיר בלבד. דרך התקשרות זו סותרת את המלצות ועדת זיילר, למסירת עבודות תכנון על בסיס איכות תוך הבטחת מחיר הוגן, להבדיל מתחרות על מחיר הגורמת בסופו של יום לירידת מחירים, אשר מביאה בהכרח לפגיעה באיכות העבודה. המסקנה האמורה מובילה בצורה חד משמעית כי שיטה זו פוגעת באינטרס הציבורי:
"נורמות המכרזים, כפי שמופעלת כיום, יכולות להשליך על בטיחותם של מבנים. הובאו לתשומת לבנו מקרים בנושא מרכזי תכנון, שבהם הלהט הניב אומנם חסכון של פרוטות משכר הטרחה, ואולם הורדת הרמה שנתלוותה לחסכון זה גרמה לנזקים בהיקפים העולים עליו עשרות או מאות מונים".
הארגון מבקש לקבל מרכבת ישראל פירוט מדויק של הצעדים והשינויים שנעשו על ידם בעקבות מסקנות ועדת זיילר, והדרכים שננקטו ליישומם.
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל מאגד כ- 1,000 משרדי האדריכלות וההנדסה המובילים בארץ, האחראים למרבית עבודות התכנון והתשתית בישראל.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי הרכבת פועלת עפ"י חוק חובת המכרזים ותקנותיו. מכרזי הרכבת כוללים מרכיבי איכות ועלות וזאת במטרה לקבל עבודת תכנון איכותית תוך הבטחת מחיר הוגן.
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל פנה למשה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, והזהיר כי מכרזי הבנייה של רכבת ישראל, המבוססים על מחיר ולא על איכות, נוגדים את המלצות וועדת זיילר, ופוגעים באיכות המבנים והמתקנים של רכבת ישראל.
הארגון מבקש מליאון להורות על הפסקת התקשרות הרכבת בדרך זו.
בפניית הארגון באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, נאמר כי רכבת ישראל מתקשרת עם נותני שירותים שונים בעבודות תכנון בדרך של הוצאת מכרזי תכנון, שבמקרים רבים כללו רכיב של איכות, אך הוכרעו על בסיס מחיר בלבד. דרך התקשרות זו סותרת את המלצות ועדת זיילר, למסירת עבודות תכנון על בסיס איכות תוך הבטחת מחיר הוגן, להבדיל מתחרות על מחיר הגורמת בסופו של יום לירידת מחירים, אשר מביאה בהכרח לפגיעה באיכות העבודה. המסקנה האמורה מובילה בצורה חד משמעית כי שיטה זו פוגעת באינטרס הציבורי:
"נורמות המכרזים, כפי שמופעלת כיום, יכולות להשליך על בטיחותם של מבנים. הובאו לתשומת לבנו מקרים בנושא מרכזי תכנון, שבהם הלהט הניב אומנם חסכון של פרוטות משכר הטרחה, ואולם הורדת הרמה שנתלוותה לחסכון זה גרמה לנזקים בהיקפים העולים עליו עשרות או מאות מונים".
הארגון מבקש לקבל מרכבת ישראל פירוט מדויק של הצעדים והשינויים שנעשו על ידם בעקבות מסקנות ועדת זיילר, והדרכים שננקטו ליישומם.
ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים בישראל מאגד כ- 1,000 משרדי האדריכלות וההנדסה המובילים בארץ, האחראים למרבית עבודות התכנון והתשתית בישראל.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי הרכבת פועלת עפ"י חוק חובת המכרזים ותקנותיו. מכרזי הרכבת כוללים מרכיבי איכות ועלות וזאת במטרה לקבל עבודת תכנון איכותית תוך הבטחת מחיר הוגן.
עשוי לעניין אותך
נוראסיה בשיתוף עם "צים" וצ'יינה שיפינג, תשיק את שירות RTW סובב עולם בפברואר
שאול רותם: " אנו רואים בחיזוק הקשר שבין הנמל לקהילה חשיבות עליונה"
מכוורת עמק חפר ייצאה 35 אלף צנצנות דבש לחנוכה וחג המולד
יו"ר מועצת המובילים: הפרסומים על תאונות דרכים צריכים להתריע ולא להרגיע
נדחתה עד ל- 15 בינואר החלת נוהל שיגור "בקשה להעברת מכולות" במסר אלקטרוני
משרד התחבורה ישקיע יותר מחצי מיליארד שקל בהפרדות מפלסיות של מפגשי מסילות רכבת וכבישים