ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים תובע למסור את חשמול מערך הרכבות לחברות ישראליות

"בתקופת משבר ומיתון עומדים למסור לחברות זרות עבודות בסדר גודל של כ-1.6 מיליארד שקלים. המדינה לא למדה לקח מכישלון נתב"ג 2000"


00:00 ,21.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"בתקופת משבר ומיתון עומדים למסור לחברות זרות עבודות בסדר גודל של כ-1.6 מיליארד שקלים. המדינה לא למדה לקח מכישלון נתב"ג 2000"

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים פנה לראש הממשלה אריאל שרון ולשרים אולמרט שיטרית וליברמן, בדרישה למנוע את מסירת פרוייקט חשמול רכבת ישראל בידי חברות זרות.

על פי הידוע, עומדת רכבת ישראל לפרסם מכרז לחברות בינלאומיות על מנת למסור להן את תכנון וביצוע פרוייקט חשמול הרכבות בישראל. מדובר בפרוייקט בהיקף של כ- 1.6 מיליארד שקלים, היכול בימים אלה של מיתון ומשבר כלכלי כבד, להחזיר למעגל התעסוקה אלפי מהנדסים ועובדים אחרים שבטלים מעבודה זה זמן רב.

במכתב ששלח המהנדס אלדד ספיבק, יו"ר ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאים, לראש הממשלה, לשרי התמ"ת, התחבורה והאוצר, כלולה דרישה בשמו של ציבור המתכננים בישראל, להפנות את המכרז לחשמול הרכבות, לחברות ישראליות בלבד, אשר במידת הצורך יעזרו בידע זר ספציפי החסר בארץ.

ספיבק מדגיש, כי לשום חברה ישראלית אין סיכוי, לזכות בנתח כלשהו בפרוייקטים הנדסיים המוקמים במדינות האיחוד האירופי וגם בארה"ב. "מדוע תיתן מדינת ישראל את נכסיה שלה לחברות זרות ? גם ניסיון העבר מלמד, שאין כל יתרון במסירת פרוייקטים ישראלים לזרים. האם הממשלה לא למדה לקח ממסירת פרוייקט נתב"ג אלפיים לחברות זרות ?", כתב ספיבק.

הארגון יפנה לחברי הכנסת, לראשי הסיעות בכנסת, לשרי הממשלה, ויצא במסע הסברה נרחב נגד הכוונה למסור בידי חברות זרות עבודות שישראלים במדינתם צריכים ויכולים לבצע.

ארגון המהנדסים והאדריכלים העצמאיים מוכן לארגן "קונסורצסיום של מקימי פרוייקט חשמול רכבות ישראל", כדי להסיר כל ספק שישראלים הינם בעלי יכולת להרים פרויקט מעין זה.