אסטרטג ירדני בכיר: קושי בהשגת ויזות לישראל פוגע בעסקים

ראתב עמרו, אסטרטג ירדני בולט, אמר בכינוס של קרן אברט הגרמנית כי "הקשיים בהשגת ויזות ואמצעי הביטחון המוגזמים במעברי הגבול פוגעים קשות בהגעת אנשי עסקים ירדנים לישראל"


00:00 ,05.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ראתב עמרו, אסטרטג ירדני בולט, אמר בכינוס של קרן אברט הגרמנית כי "הקשיים בהשגת  ויזות  ואמצעי הביטחון המוגזמים במעברי הגבול פוגעים קשות בהגעת אנשי עסקים ירדנים לישראל"
 
"הקשיים העצומים בהשגת ויזות ואמצעי הביטחון המוגזמים במעברי הגבול בין ממלכת ירדן וישראל פוגעים קשות ביכולתם של אנשי עסקים ירדנים להגיע לישראל ולקשור קשרים עסקיים עמה, דווקא בשעה שקשרים כאלה עשויים להקטין את המתיחות באזור". כך אמר ראתב עמרו, אסטרטג ירדני בכיר ומנהלו של מכון "הורייזן" ללימודים אסטרטגיים בעמאן.
 
עמרו דיבר בכינוס שקיימה קרן פרידריך אברט הגרמנית הפועלת בישראל, בשיתוף עם CERE"המרכז לחינוך לשיתוף פעולה ויישוב סכסוכים". הכינוס דן בעתיד תהליך השלום במזה"ת ובמיוחד במסלול הישראלי-ירדני והישראלי-פלסטיני.
 
ראתב עמרו טען, כי החברה הירדנית לא נהנתה עד היום מפירות השלום ולא זכתה לשיפור משמעותי ברמת החיים. עובדה זו פוגעת באהדה להסכם השלום ומפחיתה מהנכונות להמשיך בתהליך. "למרות הסכמי הסחר בין ישראל וירדן ושורה של הסכמים בילטרליים בעשרות נושאים, רמת המסחר בין שתי המדינות עודנה נמוכה ובוודאי שהיא נופלת מתחת לרמה שנצפתה. איננו רוצים שלום כמו שיש לכם עם מצרים - אנו רוצים ביחסים הדוקים בין העמים", הדגיש עמרו בדבריו. הוא אף קרא למעורבות בינלאומית בסכסוך, משום שדרוש צד שלישי שיניע את המהלכים המדיניים באזור. עמרו הוסיף וקרא להגביר את מעורבותם של אירופה והאו"ם באזור וטען, כי יש לפעול להגדלת מעורבות זו משום שיש לגורמים אלה תפקיד קריטי באזור, במיוחד בשיפור המצב הכלכלי. 
 
עוד ציין עמרו, כי ירדן נחושה בדעתה לבצע רפורמות כלכליות ולקיים פתיחות דמוקרטית, תוך בניית חברה אזרחית מודרנית. המטרה היא להגיע לצמיחה כלכלית גבוהה שתהיה מבוססת על כלכלת ידע מתקדמת. בהתייחסו למצב הכלכלי בעולם הערבי העריך עמרו, כי דרושה צמיחה גבוהה שתספק תעסוקה לכוח העבודה הגדל והולך, תוך שיפור רמת החיים הנמוכה. עמרו קבע כי רמת ההכנסה לנפש בעולם הערבי מצויה בירידה והאבטלה גואה, מצב שיוצר איום על היציבות באזור.