איגוד קציני בטיחות נגד החברה הלאומית בדרכים

איגוד קציני בטיחות בתעבורה טוענים כי במפגש "השותפים לדרך" אין נציגים למשתמשים בדרך; דובר החברה הלאומית לדרכים בתגובה: מפגש השותפים לדרך הינו ראשון מתוך סדרת מפגשים. במקום לפעול נגד, מוזמנים האיגוד וחבריו לפעול בעד ולהשתתף במפגש


00:00 ,28.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד קציני בטיחות בתעבורה טוענים כי במפגש "השותפים לדרך" אין נציגים למשתמשים בדרך; דובר החברה הלאומית לדרכים בתגובה: מפגש השותפים לדרך הינו ראשון מתוך סדרת מפגשים. במקום לפעול נגד, מוזמנים האיגוד וחבריו לפעול בעד  ולהשתתף במפגש
 
איגוד קציני בטיחות בתעבורה קרא לשר התחבורה לאפשר למשתמשים בדרך להשתתף ביום העיון שמקיימת החברה הלאומית בדרכים בישראל בע"מ (מע"צ לשעבר) בנושא התשתיות המתקיים במעמד שר התחבורה שאול מופז.
 
מיכה גולד, יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, אומר כי הדיונים ביום העיון שמקיימת החברה הלאומית לדרכים בישראל בנושא הכבישים והתשתיות יהיו דיוני סרק אם הם יתנהלו ללא נציגים של המשתמשים בדרך.
 
במכתב ששלח לשר התחבורה אומר מיכה גולד, כי בין כל השותפים לדרך שהוזמנו להשתתף בדיון אין מי שייצג את המשתמשים האמיתיים בכבישים, אלה המשלמים לעיתים בחייהם על תקלות ומחדלים הקשורים בשיקולים מוטעים של מקימי הדרך.
 
גולד ציין שבכל תאונה מעורבים שלושה גורמים, הנהג, הרכב והתשתית, לנהג יש את החולשות של הגורם האנושי - לא בכל מקרה הוא יכול לספק את הסחורה. לעומת זאת, מהנדסי הרכב, מהנדסי הדרך ומנחי התשתיות  כן יכולים לספק את מירב דרישות הבטיחות. לכן, לטענת גולד, ראוי היה כי במסגרת הדיון תהיה התייחסות לקשר שבין טיב התשתית לרמת הבטיחות ולשמירה על חיי אדם. "קציני הבטיחות יהיו מוכנים לספק למשתתפים ביום העיון מידע חיוני בנושאים אלה", כתב.
 
 
להלן תגובת דובר החברה הלאומית לדרכים, לפניית port2port:
"מפגש השותפים לדרך, הוא מפגש ראשון בסדרת מפגשים, אשר נועדו להציג באופן מקיף ומקצועי, את התכנית לפיתוח מערכת הדרכים של מדינת ישראל בחמש השנים הקרובות. תכנית זו אושרה על ידי ממשלת ישראל בדצמבר 2005 וכעת היא מבוצעת ככתבה וכלשונה. בדומה לאיגוד קציני הבטיחות, קיימים בארץ גופים נוספים העוסקים בתשתיות הכביש ובבטיחות בדרכים, המוזמנים להשתתף במפגש, בכדי להתוודע לפרטי התכנית. שמענו היום לראשונה על רצונם של נציגי 'איגוד קציני בטיחות' לקיים עמנו יום עיון, באמצעות הודעה אשר הופצה למערכות העיתונים, וכותרתה יצאה נגד החברה הלאומית לדרכים. במקום לפעול נגד, מוזמנים האיגוד וחבריו לפעול בעד  - ולהשתתף במפגש, או לקיים עמנו במשותף מפגש נוסף, אשר בו ישמיעו את עמדותיהם".