איגוד קציני בטיחות התעבורה: הבטיחות בדרכים מותנית באימוץ פתרונות טכנולוגיים

יעקב רוזנטל יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה: בידי משרד האוצר נתון גורלם של נהגים רבים והולכי רגל המשלמים בחייהם על שגיאות של נהגים ולקויי דרך שכיחים שעליהם ניתן להתגבר בעזרת אמצעים טכנולוגיים


00:00 ,15.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יעקב רוזנטל יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה: בידי משרד האוצר נתון גורלם של נהגים רבים והולכי רגל המשלמים בחייהם על שגיאות של נהגים ולקויי דרך שכיחים שעליהם ניתן להתגבר בעזרת אמצעים טכנולוגיים.
 
איגוד קציני בטיחות בתעבורה מטיל את מלוא האחריות על משרד האוצר ומשרד התחבורה  שאינם פועלים במשותף לקדם אימוץ טכנולוגיות בטיחותיות, ואינם אוסרים יבוא רכב שאינו מספק ביטחון מרבי לנוסעים. יצרני הרכב, ולצדם יצרנים של אביזרי בטיחות, הגיעו למסקנה שאין לסמוך על הנהג שיצליח לצאת בשלום ברגע של חולשה תפקודית, או מכשול פתאומי בדרך ולפיכך יש לעזור לו באמצעים טכנולוגיים שיצילו את חייומשגיאות נהיגתו. 
 
מגמה זו הובילה לייצור אביזרי בטיחות שהבולט שבהם הוא מכשיר ה- ABS   שבלעדיו לא יעלה כיום רכב חדש על הכביש. אולם, בינתיים, נוספו אמצעים חדשים ומשוכללים התורמים להגברת הבטיחות לא פחות, תוספת כריות אוויר, בין 4-6 ויותר, מערכות בקרת יציבות, מערכת להגברת עוצמת הבלימה בזמן בלימת חירום ועוד.
 
בנוסף, ממליץ איגוד קציני בטיחות בתעבורה להוריד במקסימום את המס על חלקי החילוף למערכות בטיחות אלו ועל הצמיגים. אנשים נוסעים עם צמיגים פגומים ומסוכנים בגלל לחצים כלכליים. הזינוק החד במחירי  הדלק מצמצם את הטיפול השוטף ברכב ועלול חס וחלילה להביא להשבתת מערכות הבטיחות ומועד החלפת הצמיגים בגלל מחירם הגבוה. בידי משרד האוצר והתחבורה המפתח לצמצום הקטל בדרכים.
 
יעקב רוזנטל יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, אומר כי על שר התחבורה  לפרסם רשימה של אביזרי הבטיחות המתקדמים ביותר כתקני חובה בכל סוגי הרכב המיובאים לישראל ולא להתיר יבוא רכב שאין בו את מרב האביזרים הבטיחותיים. על משרד האוצר להוריד מסים על אביזרי בטיחות, ולפעול להקטנת  מתח הרווחים של היבואנים על אביזרי הבטיחות.
 
"המלצות אלה של איגוד קציני בטיחות בתעבורה חשובות לא פחות מהמלצות ועדת שיינין, עלותן ממש אפסית והשפעתן מיידית. אם באמת רוצים להציל חיי אדם, תתחילו בצעד ראשון זה", אומר יו"ר  איגוד קציני בטיחות בתעבורה.