איגוד קציני בטיחות בתעבורה: ללא השקעה בתשתית האנושית - לא יקטן מספר ההרוגים

איגוד קציני בטיחות בתעבורה תובע להעביר 50 מליון ש"ח מתוכנית ועדת שיינין להכשרת נהגים ומנהלים של חברות המעסיקות קציני בטיחות בתעבורה. יעקב רוזנטל, יו"ר האיגוד אומר כי ללא השקעה ניכרת בגורם האנושי, לא יקטן מספר ההרוגים בתאונות דרכים ולו באדם אחד


00:00 ,03.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

תובעים להעביר 50 מיליון ש"ח לגורמים המעסיקים קציני בטיחות בתעבורה
 
איגוד קציני בטיחות בתעבורה תובע להעביר 50 מליון ש"ח מתוכנית ועדת שיינין להכשרת נהגים ומנהלים של חברות המעסיקות קציני בטיחות בתעבורה. יעקב רוזנטל, יו"ר האיגוד אומר כי ללא השקעה ניכרת בגורם האנושי, לא יקטן מספר ההרוגים בתאונות דרכים ולו באדם אחד.
 
רוזנטל קורא לשר התחבורה להפריד בין האמצעים המיידיים הנדרשים לשיפור הבטיחות בדרכים ובין האמצעים ארוכי הטווח. רוזנטל מעריך כי על שר התחבורה להתמקד בפתרונות הניתנים ליישום מיידי כאשר הוא מתייצב מאחורי המלצות ועדת שיינין שראתה את התשתיות כגורם העיקרי לריבוי תאונות הדרכים הקטלניות .
 
"אמת, את התשתיות יש לשפר, להתאימן לנפח התנועה העולה ולתכנן תשתית הסלחנית לשגיאות הנהג, שומרת, מגינה ומצילה אותו מהשגיאות שלו עצמו, אך בתכנון יש להכיר במציאות. תכנית זו דורשת זמן, כסף רב ופירותיה יקטפו, לדעת חברי הוועדה, תוך עשור לפחות, אם לא יותר. בינתיים, עד מימוש החזון הנפלא, נעים על התשתית הקיימת מיליוני נהגים, החייבים להתאים את הרגלי הנהיגה שלהם לתנאי הדרך הקיימת עתה, ותהיה קיימת עוד תקופה ארוכה כשאליהם מצטרפים כל יום נהגים צעירים נוספים".
 
קציני הבטיחות טוענים כי ללא השקעה של ממש בהכשרת הנהגים והנוהגים המפעילים את כלי רכב והכנסת מנהלי החברות כשותפים הנושאים במחויבות ובאחריות מלאים לבטיחות בארגון, לא תושג המטרה שעליה מסתמכת ועדת שיינין, לפיה ירד מספרם של ההרוגים למחצית ממספרם כיום.
 
"הוועדה ממליצה, ובצדק, על השקעה חסרת תקדים בחינוך התעבורתי בבתי הספר התיכוניים ואף מייעדת לכך תקציב ענק, אך מה בינתיים? על שר התחבורה, מאיר שיטרית", אומר רוזנטל, "להורות לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לתקצב את הכשרת הנוהגים והנהגים המפעילים את ציי הרכב, במקום שבו קיימת תשתית של קציני בטיחות בתעבורה".