איגוד קציני בטיחות בתעבורה: להגביל את מהירות הנסיעה בסופי שבוע

יעקב (יעקלה) רוזנטל, יו"ר איגוד קציני בטיחות אומר כי מדובר בהצעה מרחיקת לכת שוודאי תעורר תגובות נגדיות והרמת גבה פה ושם, גם בקרב מומחים. ואולם, אין מנוס מלנקוט בצעד יוצא דופן זה שעצם הוויכוח סביבו עשוי להביא תועלת


00:00 ,07.09.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כל "הנהגים של שבת" עולים על הכבישים
 
על פי ההצעה שמעלה איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה, תוגבל מהירות הנסיעה בכל כבישי הארץ מדי יום שישי בשעה 19:00 ועד יום א' בשעה 04:00, למהירות של 70 קמ"ש. יעקב (יעקלה) רוזנטל, יו"ר איגוד קציני בטיחות אומר כי מדובר בהצעה מרחיקת לכת שוודאי תעורר תגובות נגדיות והרמת גבה פה ושם, גם בקרב מומחים. ואולם, אין מנוס מלנקוט בצעד יוצא דופן זה שעצם הוויכוח סביבו עשוי להביא תועלת.
 
רוזנטל ציין שמתוך ממוצע של כ-7 הרוגים בתאונות דרכים בשבוע, כ- 4 מהם נהרגים בסופי שבוע. "כל המאמצים שעושה משטרת ישראל, כל הקריאות לציבור ומסעות יחסי הציבור של אנשים טובים אינם משנים את התמונה הקשה של רכבים מרוסקים על נוסעיהם המתרחשים בסופי שבוע. לכן אין מנוס מלהכניס את כל המדינה בסופי שבוע למשטר חירום".
 
רוזנטל מציע להפעיל את הגבלת מהירות הנסיעה לקראת ראש השנה לתקופת ניסיון של 5 חודשים. לדבריו "נהגים של שבת" וימי חג יעלו בהמוניהם על הכבישים והסכנה תגבר.
 
לטענתו, כניסה למשטר חירום בכבישים בסופי שבוע, תחייב את משרד התחבורה לתת להחלטה זו את ההסבר הדרוש. רק השבוע נתבשרנו שהמשטרה מבקשת מהרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר לחבר תפילה נגד תאונות ולגייס את הרבנים למסע הסברה ותפילה בבתי הכנסת שבודאי ייעזרו בציווי "ונשמרתם לנפשותיכם". לנסוע לאט משמעותו זהירות ושמירה על החיים.