איגוד קציני בטיחות בתעבורה יכשיר קציני בטיחות בקרב האוכלוסייה הערבית

מנתונים שפרסמה משטרת ישראל עולה כי בשנת 2004 היה חלקם של הערבים שנפגעו בתאונות דרכים גבוה מחלקם באוכלוסייה בישראל. מתברר כי 23% מהנפגעים בתאונות ו-24% מההרוגים בתאונות דרכים היו ערבים המהווים 19% מאוכלוסיית הארץ.


00:00 ,18.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתונים שפרסמה משטרת ישראל עולה כי בשנת 2004 היה חלקם של הערבים שנפגעו בתאונות דרכים גבוה מחלקם באוכלוסייה בישראל. מתברר כי 23% מהנפגעים  בתאונות ו-24% מההרוגים בתאונות דרכים היו ערבים המהווים 19% מאוכלוסיית הארץ.
 
בהתייחס למספר הילדים הערבים שנהרגו בתאונות דרכים, הנתונים חמורים בהרבה. 54% מכלל הילדים עד גיל 14 שנהרגו היו ילדים מקרב האוכלוסייה הערבית.
 
באיגוד קציני בטיחות בתעבורה רשום מספר זעום של קציני בטיחות ערבים. גם מספרן של חברות ההובלה הפועלות במגזר הערבי המעסיקות קציני בטיחות נמוך ואינו עומד בשום יחס לנפח ההובלות שמבצעים נהגים ובעלי חברות הובלה של המגזר הערבי.
 
יעקב (יענקלה) רוזנטל, יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה אומר כי הוכח בכל מקום בעולם, וגם בישראל, כי בחברות תעבורה שבהן קיים פיקוח של קצין בטיחות כמות התאונות יורדת.
 
גם מנתונים של גורמים אחרים, בהם משרד התחבורה, מתברר כי מספר התאונות המתרחשות בחברות וגופים שאינם מפוקחים על ידי קציני בטיחות, גדול בכ-80% מאשר בחברות שמעסיקות קציני בטיחות.
 
רוזנטל אומר כי בכוונת איגוד קציני בטיחות בתעבורה להיפגש עם חברי הכנסת הערבים במטרה לשתף אותם בתכניות של האיגוד לפעול להגברת הבטיחות במגזר הערבי.