אושרה תוכנית להפרדות מפלסיות בבנימינה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה, לאחר 9 שנים של דחיות ועיכובים, תוכניות השר שטרית להפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה. עלות התוכניות להקמת ההפרדות נאמדות בכ-170 מיליון שקל


00:00 ,09.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה, לאחר 9 שנים של דחיות ועיכובים, תוכניות השר שטרית להפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה. עלות התוכניות להקמת ההפרדות נאמדות בכ-170 מיליון שקל
 
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה אתמול להפקיד את תוכניות שר התחבורה, מאיר שטרית, להקמת הפרדות מפלסיות בתוואי מסילת הברזל החוצה את בנימינה. ההפרדות המפלסיות נועדו לשפר את רמת הבטיחות של הנהגים והולכי הרגל, החוצים את המסילה. עלות התוכניות נאמדת בכ-170 מיליון שקל.
 
מדובר בשלוש תוכניות הכוללות הקמת הפרדה מפלסית בתוואי כביש 653, העתיד להיסלל צפונית לבנימינה וכן גשר נוסף שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה שיעביר את תנועת כלי הרכבת מעל למסילה. גשר נוסף יוקם על תוואי כביש 652 דרומית לבנימינה.
 
שר התחבורה הגיב בסיפוק רב על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. "סוף סוף הוועדה התעוררה ועשתה את מלאכתה כראוי. אני בטוח שלהחלטה זו תהיה השפעה מכרעת על מניעת תאונות דרכים בבנימינה בעתיד", אמר שטרית.
 
שר התחבורה פנה לוועדה בבקשה לסיים במהירות את כל ההליכים לאישור התוכניות בבנימינה וקרא למשרד הפנים להנחות את כל ועדות התכנון המחוזיות לתת עדיפות עליונה לפרוייקטים הקשורים לבטיחות בדרכים.
 
שטרית מתח לאחרונה ביקורת חריפה על ועדת התכנון ובנייה המחוזית בשל סחבת של 9 שנים שנקטה הוועדה באישור התוכניות להקמת הפרדה מפלסית בבנימינה. לדבריו, מפגש הרכבת בבנימינה נחשב לצומת קטלני שגבה קורבנות בנפש וכל עיכוב בהקמת ההפרדות המפלסיות עלול לעלות בחיי אדם נוספים.
 
נציגי תושבי בנימינה, שהופיעו בתחילת הישיבה של הוועדה, הביעו את הערכתם לשר התחבורה ומנכ"ל משרדו, אריה בר, שהביאו לזירוז אישור התוכניות בוועדה. לדבריהם, לולא נחישותו והתעקשותו של שר התחבורה יכלו התוכניות להתעכב עוד שנים ארוכות.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר, שבאופן חריג השתתף בישיבה, ביקש מיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה לקבל הרשאה להתחיל בבניית היסודות של ההפרדות, כמקובל בתוכניות בנייה שכבר הופקדו בוועדה.
 
מנכ"ל משרד התחבורה הדגיש בוועדה את חשיבות הקמת המפרדות בזמן הקצר ביותר, וביקש מכל הגורמים הנוגעים בדבר לתמוך בתוכניות מתוך מגמה להתחיל בעבודות בזמן הקצר ביותר.
 
בר שלל את טענותיהם של חלק מתושבי בנימינה כי הקמת הגשר במרכז המושבה תפגע באיכות חייהם. לדבריו, טובת הכלל הגוברת על טובת הפרט, במיוחד כאשר מדובר בבטיחותם של בני אדם וציין כדוגמה את נתיבי איילון, שם עוברים כ–600 אלף כלי רכב ביום, לעיתים בסמיכות לבתיהם של תושבים.
 
במסגרת תוכנית שגובשה על ידי ועדת ההיגוי העליונה למפגשי מסילות ברזל שבמשרד התחבורה יבוצעו במהלך שלוש השנים הבאות הפרדות מפלסיות ב-154 נקודות מפגש של מסילות ברזל וכבישים. עלות התוכנית נאמדת ביותר מ-1.2 מיליארד שקל.
 
ועדת ההיגוי העליונה הוקמה על ידי השר שטרית כחלק מהמלצות צוות הבדיקה של תאונת הרכבת סמוך לקיבוץ רבדים לפני כחצי שנה. הוועדה איתרה 154 מפגשי רכבת-דרך הקיימים בישראל. ב-75 מפגשים לפחות התברר כי יש צורך בהפרדה מפלסית בין הרכבת לכביש, ובשאר יש צורך ליצור הסדרי תנועה חדשים, הכוללים גם תמרור ושילוט.