אושרה טיוטת חוק הספנות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול – כהצעת שר התחבורה מאיר שטרית – את טיוטת חוק הספנות (עבירות נגד בטחון השיט הבין-לאומי). מטרת החוק המוצע הינה לעגן במשפט הישראלי את הוראותיה של אמנת רומא בדבר דיכוי פעולות בלתי חוקיות כנגד בטחון השיט, משנת 1988, והפרוטו


00:00 ,16.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול – כהצעת שר התחבורה מאיר שטרית – את טיוטת חוק הספנות (עבירות נגד בטחון השיט הבין-לאומי).
 
מטרת החוק המוצע הינה לעגן במשפט הישראלי את הוראותיה של אמנת רומא בדבר דיכוי פעולות בלתי חוקיות כנגד בטחון השיט, משנת 1988, והפרוטוקול הנלווה לה
.
 
מטרתן הכללית של האמנה והפרוטוקול הללו הינן להלחם בטרור המאיים על הספנות הבין-לאומית באמצעות קביעתן של עבירות פליליות נגד בטחון השיט ומתקנים ימיים וקביעת ענישה מחמירה בהתאם; קביעת מנגנונים לשיתוף פעולה בין המדינות המתקשרות - במניעת עבירות, בתפיסת חשודים בביצוע העבירות, בהסגרת חשודים ובהחלפת מידע. כמו כן, מסדירה האמנה את סמכויותיו של קברניט כלי שיט במקרה בו נמצא בכלי השיט אדם החשוד בביצוע עבירות אלו, לרבות הסמכות לעוצרו ולמסרו לשלטונות מדינה החברה באמנה.
 
לדברי השר שטרית, חקיקת החוק תאפשר למדינת ישראל להצטרף לאמנה ולפרוטוקול ובכך לקחת חלק נוסף ומשמעותי במאבק הבינ"ל בטרור בכלל ובספנות הבינ"ל בפרט, ותהווה מהלך חשוב בקידום יחסי החוץ של המדינה.