אושרה העלאת המס על ההטבה בשימוש ברכב צמוד לעובדים בסכום מדורג שבין 200 עד 800 ₪ לחודש

בתוך כך, נדחתה ההצבעה בועדת הכספים על בקשת האוצר לא להכיר בהוצאות מע”מ על רכב מסחרי, שאמורה הייתה לשמש מקור הכנסה חדש בסך 250 מיליון ₪. התנגדות להצעת האוצר השמיעו חברי כנסת וכן נציג התעשיינים,חזקיה ישראל, שטענו כי הצעה זו תפגע במיגזר העסקי


00:00 ,03.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נדחתה ההצבעה על בקשת האוצר לא להכיר בהוצאות מע”מ על רכב מסחרי, שאמורה הייתה לשמש מקור הכנסה חדש בסך 250 מיליון ₪

ברוב קולות אישרה ביום שלישי (1 במרץ) ועדת הכספים את העלאת המס על הטבת השימוש ברכב צמוד לעובדים בסכום מדורג שבין 200 עד 800 ₪ לחודש. העלאת התשלום בגין השימוש ברכב צמוד נעשתה עקב החלטת הממשלה, במסגרת התכנית הכלכלית, כדי ליצור מקור הכנסה חדש לאוצר בסך 150 מיליון ₪.

בעד ההצעה הצביעו 6 ח”כים מחברי סיעות הקואליציה, נגד הצביעו 2 חברי סיעת שינוי וח”כ חיים אורון (סיעת יחד) נמנע.

הצעה זו שאושרה בועדה היא פרי פשרה בין הצעתו המקורית של האוצר להעלות את שווי השימוש ברכב, בכל קבוצות המחיר, ב-400 ₪ לחודש – לבין התנגדות כללית שהובעה בועדה מפי הח”כים. לטענת הח”כים העלאה אחידה של 400 ₪ היתה פוגעת בשכבות הבינוניות.

עקב הודעתו של סגן הממונה על אגף המסים המאוחד, בועז סופר, שהאוצר איננו עומד על דעתו שהעלאה תהייה אחידה, אלא הוא מסכים גם להצעות אחרות ובלבד שיישאר מקור ההכנסה בסך 150 מיליון ₪ לאוצר, כינס יו”ר הועדה, ח”כ יעקב ליצמן, התייעצות בלשכתו. בהתייעצות זו הוחלט לדרג את העלאת שווי השימוש ברכב בסכום מדורג כך שתהיינה 7 דרגות לגבי שיעור המס.
 
בדרגה אחת, לגבי רכב שמחירו עד 91,000 ₪, תהייה הגדרת המס ב-200 ₪, לגבי דרגה 2, רכב שמחירו בין 91,000 ₪ עד 120,000 ₪, תהייה הגדלת המס ב-300 ₪, לגבי דרגה 3 רכב שמחירו בין 120,000 ₪ עד 142,000 ₪ תהייה הגדלת המס בסכום של 400 ₪, לגבי דרגה 4, רכב שמחירו בין 142,000 ₪ לבין 163,000 ₪ תהייה הגדלת המס בשיעור של 500 ₪, לגבי דרגה 5 רכב שמחירו מ-163,000 ₪ עד ל-212,000 ₪, תהייה הגדלת המס ב-600 ₪, לגבי דרגה 6 רכב שמחירו בין 212,000 ₪ עד ל-303,000 ₪ תהייה הגדלת המס בשיעור של 700 ₪ ואילו לגבי רכב שמחירו מעל 303,000 ₪ תהייה הגדלת המס בשיעור של 800 ₪. שווי ההטבה מנוכה ממס, ממשכורת העובד בהתאם למס השולי.

נדחתה ההצבעה בועדת הכספים על בקשת האוצר לא להכיר בהוצאות מע”מ על רכב מסחרי, שאמורה הייתה לשמש מקור הכנסה חדש בסך 250 מיליון ₪. התנגדות להצעת האוצר השמיעו חברי כנסת וכן נציג התעשיינים,חזקיה ישראל, שטענו כי הצעה זו תפגע במיגזר העסקי.