אושר שלב מכריע בחיבור נמל אשדוד עם כביש "חוצה ישראל"

מדובר בתכנית תשתית לאומית לשדרוג כביש 41 בין מחלף אשדוד למחלף גדרה. לאחר השדרוג הכביש ייקרא בשם כביש 7


00:00 ,25.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בתכנית תשתית לאומית לשדרוג כביש 41 בין מחלף אשדוד למחלף גדרה. לאחר השדרוג הכביש ייקרא בשם כביש 7
 
ועדת המשנה לאישור מסמכים לפני ביצוע של הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות, אישרה בישיבתה שהתקיימה בתחילת השבוע את מסמכי התכנון המפורט לפני ביצוע של התכנית לשדרוג כביש 41 אשר ייקרא לאחר שדרוגו כביש 7. התוכנית כלולה גם בתוכנית ההאצה של המשק.
 
מדובר בתכנית תשתית לאומית לשדרוג כביש 41 בין מחלף אשדוד למחלף גדרה (בין כביש 42 במערב לכביש 40 במזרח), וזאת כחלק ממערכת כבישי הרוחב של מדינת ישראל. הכביש מתוכנן ככביש דו-מסלולי, תלת-נתיבי, עם מחלפים בבית רבן ובגדרה. התכנית כוללת גם שדרוג של כביש 40 מצומת גדרה דרומה, והוספת מחלפון חפץ חיים. התוכנית תאפשר השלמת חיבור הרוחב בין נמל אשדוד וכביש 6.
 
התכנון המפורט בוצע במסגרת הוועדה לתשתיות לאומית, מאחר והוא מסתמך על תכנית לתשתית לאומית (תת"ל)  שאושרה על ידי הות"ל והממשלה כבר בחודש מרץ 2005. כעת מעוניינת החברה הלאומית לדרכים לצאת למכרז לביצוע הפרויקט, ולכן פנתה לות"ל לקידום התכנון המפורט.
 
במהלך החודשים האחרונים ליווה מינהל התכנון את הכנת מסמכי התכנון המפורט לפני ביצוע, וקיים עם צוות החברה הלאומית לדרכים סדרה ארוכה של ישיבות תיאום. תיאום זה אפשר לועדת המשנה לאשר את מסמכי התכנון המפורט לפני ביצוע, בכפוף למספר שינויים בתכנון שהוצג ולהשלמות תכנוניות, ולאפשר ביצוע הפרויקט.