אתמול (יום ב', 21.11.05), אישרה הועדה לתשתיות לאומיות (הות''ל), את חיבור הגליל לרשת המסילות, באמצעות הקמת מסילה בקו כפול בין עכו לבין כרמיאל.
פרויקט הקמת המסילה בין עכו לבין כרמיאל הוכרז כפרויקט לאומי ונכלל בתכנית הפיתוח של הרכבת, שנחתמה בין רכבת ישראל לבין הממשלה.
הקו מהווה חלק מתכנית כוללת לחיבור הפריפריה לערים הגדולות מאפשר נגישות טובה לאזור כרמיאל, מאזור מרכז הארץ ומטרופולין חיפה.
הקו באורך 24 ק''מ, כולל 2 תחנות נוסעים (אחיהוד וכרמיאל) ובמרכזו 5 ק''מ של מנהרה כפולה. עלות הקו- כ-1.3 מיליארד ש''ח. משך זמן הנסיעה בקו- 32 דקות מחיפה מרכז לכרמיאל.
הקמת הפרויקט צפויה להתחיל בתוך כ-3 חודשים ולהמשך 4 שנים. על פי תכנית האב לפיתוח הרכבת, צפוי הקו להמשיך, בחומש הבא, לראש פינה ובהמשך- לקרית שמונה.
בקו לכרמיאל יונחו 2 מסילות, כך שתתאפשר הפעלת מספר רכבות לשעה, לכל כיוון ובכך תנתן רמת שירות טובה לאזור.
אושר קו הרכבת לכרמיאל
אתמול (יום ב', 21.11.05), אישרה הועדה לתשתיות לאומיות (הות''ל), את חיבור הגליל לרשת המסילות, באמצעות הקמת מסילה בקו כפול בין עכו לבין כרמיאל.
00:00 ,23.11.2005
עשוי לעניין אותך
22.11.2005
שוב שביתות ועיצומים בנמל פיראוס
22.11.2005
יחיאל אסיה: יצוא טכנולוגיות הסביבה יגדל השנה בכ- 5%
22.11.2005
הסכם שיתוף פעולה בין מכון היצוא של ישראל לבין מכון היצוא של פרגוואי
22.11.2005
שטרק בכנס לקוחות: הרפורמה הביאה לחסכון של 80-100 מליון ₪ למשתמשים
22.11.2005
עמוס רון הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת נמלי ישראל נכסים ופיתוח
22.11.2005
רשות המסים יצאה למבצע "דלת מסתובבת" למיגור תופעת זליגת הדלקים מהרש"פ