אתמול (יום ב', 21.11.05), אישרה הועדה לתשתיות לאומיות (הות''ל), את חיבור הגליל לרשת המסילות, באמצעות הקמת מסילה בקו כפול בין עכו לבין כרמיאל.
פרויקט הקמת המסילה בין עכו לבין כרמיאל הוכרז כפרויקט לאומי ונכלל בתכנית הפיתוח של הרכבת, שנחתמה בין רכבת ישראל לבין הממשלה.
הקו מהווה חלק מתכנית כוללת לחיבור הפריפריה לערים הגדולות מאפשר נגישות טובה לאזור כרמיאל, מאזור מרכז הארץ ומטרופולין חיפה.
הקו באורך 24 ק''מ, כולל 2 תחנות נוסעים (אחיהוד וכרמיאל) ובמרכזו 5 ק''מ של מנהרה כפולה. עלות הקו- כ-1.3 מיליארד ש''ח. משך זמן הנסיעה בקו- 32 דקות מחיפה מרכז לכרמיאל.
הקמת הפרויקט צפויה להתחיל בתוך כ-3 חודשים ולהמשך 4 שנים. על פי תכנית האב לפיתוח הרכבת, צפוי הקו להמשיך, בחומש הבא, לראש פינה ובהמשך- לקרית שמונה.
בקו לכרמיאל יונחו 2 מסילות, כך שתתאפשר הפעלת מספר רכבות לשעה, לכל כיוון ובכך תנתן רמת שירות טובה לאזור.
אושר קו הרכבת לכרמיאל
אתמול (יום ב', 21.11.05), אישרה הועדה לתשתיות לאומיות (הות''ל), את חיבור הגליל לרשת המסילות, באמצעות הקמת מסילה בקו כפול בין עכו לבין כרמיאל.
00:00 ,23.11.2005
עשוי לעניין אותך
רשות המסים יצאה למבצע "דלת מסתובבת" למיגור תופעת זליגת הדלקים מהרש"פ
שוב שביתות ועיצומים בנמל פיראוס
יחיאל אסיה: יצוא טכנולוגיות הסביבה יגדל השנה בכ- 5%
הסכם שיתוף פעולה בין מכון היצוא של ישראל לבין מכון היצוא של פרגוואי
שטרק בכנס לקוחות: הרפורמה הביאה לחסכון של 80-100 מליון ₪ למשתמשים
עמוס רון הודיע על כוונתו לפרוש מתפקידו כמנכ"ל חברת נמלי ישראל נכסים ופיתוח