אוריאל לין: על רכבת ישראל ליטול אחריות על המחדלים החמורים שהובילו לאבדן חיי אדם

"על רכבת ישראל ליטול את מלוא האחריות על מנת למנוע תאונות במפגשי הרכבת עם תנועת כלי רכב", כך אמר אתמול אוריאל לין, שכיהן בעבר גם כיו"ר ועדת הכנסת לבטיחות בדרכים


00:00 ,18.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"על רכבת ישראל ליטול את מלוא האחריות על מנת למנוע תאונות במפגשי הרכבת עם תנועת כלי רכב", כך אמר אתמול אוריאל לין, שכיהן בעבר גם כיו"ר ועדת הכנסת לבטיחות בדרכים.
 
"כישלונה זה של הרכבת הוא כנראה עניין מבני, שכן מאז תאונת הבונים, לפני 20 שנה, שבה נקטלו 19 נערים ונערות ו- 3 מבוגרים, לא הופקו הלקחים כפי שצריך היה לעשות, והתוצאה היא – אבדן חיי אנוש", אמר.
 
לדבריו, יותר מדי תאונות ויותר מדי אובדן חיי אדם נגרמים כתוצאה מכך שרכבת ישראל נכשלה ביצירת תנאי בטיחות הולמים במפגש שבין פסי הרכבת לכבישים שנועדו לתנועת כלי רכב.
 
"תאונת הרכבת הקשה ליד קיבוץ רבידים, אחריה תאונת הרכבת הקשה באזור צומת פלוגות והתאונה האחרונה ליד בית יהושע, שהתרחשו כולם במהלך שנת 2005, מוכיחים בעליל כי הרכבת נכשלה ביצירת תנאים שיבטיחו מעבר בטוח של כלי רכב במפגש עם מסילת הברזל".
 
לין טוען שהיעדר התנאים ההולמים מתבטא בכך שאין עבירות נאותה כאשר חוצים את הפסים;לא בכל המפגשים מוצב מחסום;מהירות הנסיעה של הרכבת המתקרבת למקום המפגש היא כזו שנהג הקטר אינו יכול להספיק לעצור את הרכבת בטווח הראייה, אם רכב תקוע על המסילה;היעדר שילוט נאות המזהיר את הנהגים, במיוחד בשעות הלילה;היעדר תאורה במפגשים מסוכנים.
 
"כל הליקויים האמורים, יוצרים מצב שבו אם נהג אינו מצליח לחצות את המסילה במקום המפגש, או שאינו רואה בחושך את הנעשה במקום המפגש – הוא עלול להיכנס למלכודת מוות.
 
"תוצאה שכזו אסור שתהיה. הגיעה השעה שיפסיקו להקים ועדות חקירה וכי רכבת ישראל תיטול על עצמה את מלוא האחריות ביצירת התנאים שיבטיחו עבירות בטוחה", סיכם.