5 אוטובוסי הסעה לתלמידים הורדו מהכביש בשל ליקויים חמורים

בתום היום הראשון למבצע אכיפה כנגד אוטובוסים המסיעים תלמידים 5 אוטובוסים מתוך 76 שנבדקו הורדו מהכביש. מנכ"ל משרד התחבורה: בכל האוטובוסים שנבדקו הותקנו חגורות בטיחות כמתחייב מהתקנות


00:00 ,04.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בתום היום הראשון למבצע אכיפה כנגד אוטובוסים המסיעים תלמידים 5 אוטובוסים מתוך 76 שנבדקו הורדו מהכביש. מנכ"ל משרד התחבורה: בכל האוטובוסים שנבדקו הותקנו חגורות בטיחות כמתחייב מהתקנות
 
5 אוטובוסים מתוך 76 אוטובוסים שנבדקו אתמול, ביום הראשון ללימודים, על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה הורדו מהכביש לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות חמורים, כך הודיע מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
במסגרת מבצע אכיפה נרחב שעורך משרד התחבורה בשיתוף אגף התנועה של משטרת ישראל לאיתור אוטובוסים עם ליקויי בטיחות נבדקו היום 76 אוטובוסים המסיעים תלמידים, מיד לאחר הורדתם, בסמוך לבתי הספר.
 
בשניים מתוך חמישה אוטובוסים שהורדו מהכביש התגלו ליקויים חמורים בצמיגים ובשניים אחרים הותקנו טלוויזיות מימין לנהג, באופן המאפשר לו לצפות בטלוויזיה במהלך הנסיעה באוטובוס, בניגוד לתקנות התעבורה.
 
במקרה נוסף נהג אוטובוס הוריד את התלמידים בדלת האחורית בניגוד מוחלט להוראות, זאת לאחר שהדלת הקדמית שלו לא נפתחה בשל תקלה טכנית. רשיון הרכב של נהגים אלה נשלל, זאת בנוסף לקנס של 1,000 שקל שהוטל על כל אחד מהם.
 
מבדיקות שערכו בוחני אגף הרכב במשרד התחבורה התברר כי בכל 76 האוטובוסים שנבדקו הותקנו חגורות בטיחות כמתחייב מתקנות התחבורה וכל התלמידים חגרו את חגורות הבטיחות, ללא יוצא מן הכלל.
 
יש לציין כי כל רכב להסעת תלמידים ובכללם אוטובסים ומיניבוסים מחויב להיות מצויד בחגורות בטיחות שנועדו להגביר את ביטחונם של התלמידים.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן שהצטרף ליום הראשון של מבצע האכיפה בגן רווה שבאזור פלמחים הביע סיפוק רב מהיענות הילדים לחגור חגורת בטיחות באוטובוסים. סיטרמן שוחח עם הילדים החגורים וציין בפניהם את החשיבות הרבה של חגירת חגורת הבטיחות, בכל נסיעה באוטובוס, בדרכם לבית ספר ובחזרה ממנו.
 
לדברי סיטרמן, בכוונת משרד התחבורה להטמיע את חובת חגירת חגורת הבטיחות, באמצעות מבצעי הסברה נרחבים, בכל אמצעי התקשורת השונים וכן בבתי הספר על ידי קביעת שעות חברה מיוחדות שיוקדשו לנושא חובת חגירת חגורות בטיחות באוטובוסים.
 
סיטרמן הוסיף כי החל מ-1 בדצמבר 2006 יחויבו כל האוטובוסים להסעת תלמידים להתקין פנסי סימון ואיתות מיוחדים המציינים כי מדובר ברכב להסעת תלמידים זאת, כפי שנהוג במדינות רבות באירופה ובארצות הברית.