232 מיליון שקל יושקעו בהפרדה מפלסית בצומת בני דרום

החברה הלאומית לדרכים פרסמה את המכרז לביצוע הפרדה מפלסית במחלף אשדוד צומת בני דרום, בין כביש מס' 41 – מסילת הרכבת וצומת בני דרום בכביש 42, בהשקעה של כ-232 מיליון שקל


00:00 ,02.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה הלאומית לדרכים פרסמה את המכרז לביצוע הפרדה מפלסית במחלף אשדוד צומת בני דרום, בין כביש מס' 41 –  מסילת הרכבת וצומת בני דרום בכביש 42, בהשקעה של כ-232 מיליון שקל
 
"ההפרדה המפלסית בבני דרום תביא לפתרון הסיכון התחבורתי הקיים במפגש כביש - מסילת רכבת בצומת", אומר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר. "ההפרדה המפלסית תבטל את הצורך במחסומי הרכבת הקיימים והתנועה תזרום על הגשר המתוכנן, כך שבנוסף להיבט הבטיחותי, עומסי התנועה הקיימים כיום במפגש כביש מסילה בבני דרום ייפתרו".
 
במסגרת הפרויקט תבוצע הפרדה מפלסית במחלף אשדוד צומת בני דרום באמצעות גשר באורך של כ-239 מ', בין כביש 41 (אשדוד-גדרה)  – מסילת הרכבת – וצומת בני דרום בכביש 42, סלילת כביש 42 בין כביש 4 בדרום וצומת בני דרום, כולל הסדרת הגישה למושבים גן דרום ובני דרום ושדרוג כביש 41 בקטע שמזרחית לכביש 4, כולל הסדרת הגישות לבני דרום ולבית האריזה בצומת בני דרום.
 
מדובר בפרויקט נוסף של הפרדה מפלסית בקידום החברה הלאומית לדרכים, בהתאם למדיניות שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז, להשלים כ-68 הפרדות מפלסיות כביש-מסילה תוך שנתיים.
 
הפרויקט כולל עבודות עפר, שיפורים גיאוטכניים וסלילת כבישים באורך של כ-1,750 מ' (בכביש 41 בין כביש 4 במחלף אשדוד עד מזרחית לצומת בני דרום), ובאורך של כ-900 מ' בכביש 42  (בין כביש 4 בדרום בקרבת הכניסה למושב גן דרום ועד לצומת בני דרום), גישור, רמזור, תאורה, פיתוח נופי , ניקוז, העתקות וקידוחים אופקיים של קווי מקורות, השקיה, תקשורת, חשמל.
 
בחברה הלאומית לדרכים מציינים כי במהלך העבודות תיגרמנה הפרעות לתנועה באזור המחלף. עם זאת, הדגישו כי התפקוד התנועתי של המחלף בזמן העבודות נבדק ע"י הדמיה בתוכנת מיקרוסימולציה והממצאים הראו על תפקוד סביר של הצמתים כשלא אותרו הפרעות חריגות לזרימת התנועה.