מנכ"ל IATA: הגידול הגבוה מצריך שינויים מבניים
ארגון יאט"א (בשמו המלא: International Air Transport Association) פרסם אתמול תחזית לתנועת המטענים והנוסעים בשנים 2004-2008, שלפיה צפוי גידול שנתי של 6% הן בתעבורת הנוסעים והן בכמות הטונג' של המטענים בתעבורה האווירית הבינלאומית.
"עולה הרושם ששנת 2004 תסתיים בגידול הגבוה ביותר שידעה התעבורה האווירית מאז ההתאוששות מאפקט מלחמת המפרץ, בשנת 1991", אמר ג'יובני ביסיגנני, מנהלה הכללי של יאט"א, שהוסיף כי "זוהי תחילתה של תקופה טובה לתעשיית התעופה האזרחית".
בשנת 2004 צפוייה תעבורת הנוסעים באוויר לגדול ב-11% ביחס לנתוני 2003 (למעשה מדובר בגידול של 14% אם מודדים זאת לפי פרמטר של הכנסה מנוסע לכל ק"מ). הגידול הבלתי רגיל מוסבר בעיקרו בהתאוששות התעשייה מאז מגיפת ה-SARS ב- 2003, אך ישנן 2 סיבות נוספות. הראשונה, התרחבות כלכלית שהיא הגדולה ביותר בשלושת העשורים האחרונים. השניה, התגברות הליברליזציה והתחרות בשווקים רבים שהגבירו את הצמיחה.
סין והודו צפויות להוות את הגורם העיקרי בגידול בתנועת הנוסעים באוויר. שווקים בינלאומיים באזורי האסיה-פאסיפיק צפויים לגרום לגידול של 8.3% במהלך השנים 2008-2004. הקו אירופה- המזרח התיכון צפוי להביא לגידול של 7.7%.
בתנועת המטענים צפוי גידול של 10.1% בשנת 2004. הגידול השנתי הצפוי של 6%, עד שנת 2008, מתבסס ברובו על שווקי אסיה-פאסיפיק הקשורים בעיקר בשווקים בסין ובהודו. בשווקים שבין אירופה ואסיה-פאסיפיק יהיה גידול מהיר שיגיע ל-7% גידול שנתי. התנועה האווירית "המקומית" באזורי אסיה-פאסיפיק ובין שווקי המזרח התיכון ושווקי אירופה, צפוייה לגדול מעבר לממוצע הבינלאומי ולהגיע לממוצע של 6.1%.
מנהלה הכללי של יאט"א הוסיף כי הגידול בתעבורה האווירית הינו רק חלק מהענין. לדעתו, מאזן הנזקים שנגרמו במהלך ארבעת השנים הקודמות, עם הפסדים שהגיעו לכ- 35 מיליארדי דולרים ובנוסף, שלוש שנים שבהן לא חל גידול בהיקף התנועה, אינן ניתנות לתיקון בנקל. לדבריו, יש צורך בשינוי מבני ומהותי בכדי להבריא את התעשייה של התעבורה האווירית.
להלן התחזית תנועת הנוסעים והמטענים בשנים 2004 עד 2008 :
Summary Growth Data | ||||
|
Passengers |
Freight Tonnes | ||
ROUTE AREA |
2004 |
AAGR 2004-2008 |
2004 |
AAGR 2004-2008 |
North Atlantic |
7.7% |
5.2% |
8.5% |
4.8% |
Trans-Pacific |
9.9% |
5.9% |
10.3% |
4.6% |
Europe – Asia/Pacific |
14.9% |
7.1% |
11.4% |
7.0% |
Europe – Middle East |
18.9% |
7.7% |
7.8% |
6.1% |
Europe – Africa |
7.2% |
5.5% |
7.4% |
5.6% |
Within Asia/Pacific |
19.5% |
8.3% |
12.0% |
6.1% |
Within Europe |
7.5% |
4.8% |
7.8% |
5.7% |
Within Latin America/Caribbean |
9.3% |
5.4% |
4.4% |
3.7% |
TOTAL INTERNATIONAL |
11.0% |
6.0% |
10.1% |
6.0% |
Total Domestic |
5.9% |
4.5% |
N/A |
N/A |
Total International and Domestic |
7.6% |
5.0% |
N/A |
N/A |
להלן חמשת השווקים הצפויים להציג את הגידול הרב ביותר בשנים 2004 עד 2008 :
Top 5 Fastest Growing Freight Markets Over 2004-2008 | ||
|
Freight in 2003 (000 tonnes) |
2004-2008 AAGR |
China-Netherlands |
36.9 |
23.0% |
India-Sri Lanka |
11.2 |
21.7% |
Philippines-Thailand |
26.2 |
18.2% |
China-Malaysia |
35.0 |
16.2% |
Austria-China |
5.1 |
14.6% |
Source: Freight Forecast 2004-2008, IATA |