תחזית לקראת חורף 2007/8: ירידה בחלק השוק של אל על

מנתונים שהוצגו למנכ"ל משרד התחבורה עולה כי קיים גידול של כ-10% במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות הטסות לישראל וממנה. קיים גם גידול בתדירות ובקיבולות המושבים


00:00 ,11.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מנתונים שהוצגו למנכ"ל משרד התחבורה עולה כי קיים גידול של כ-10% במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות הטסות לישראל וממנה. קיים גם גידול בתדירות ובקיבולות המושבים
 
גידול של כ-10% במספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה של חברות התעופה הזרות, צפוי במהלך עונת החורף שהחלה ב-28 לאוקטובר 2007. כך עולה מנתונים שהוצגו היום למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן.
 
מהנתונים מתברר כי היצע המושבים של חברות התעופה הזרות, המפעילות טיסות סדירות לישראל צפוי לגדול בעונת החורף הנוכחית בשיעור דומה לשיעור הגידול במספר הטיסות. אחד הגורמים העיקריים לגידול הצפוי במספר הטיסות ובקיבולת הוא האישורים להוספת תדירויות שרשות התעופה האזרחית העניקה ל-6 חברות תעופה זרות המפעילות טיסות סדירות לישראל.
 
צפוי שלפחות שתי חברות תעופה שלא הפעילו טיסות סדירות לישראל וממנה בעונת החורף הקודמת תפעלנה טיסות סדירות בנתב"ג במהלך עונת החורף הקרובה. אחת החברות היא טומפסון פליי מבריטניה שתפעיל 6 טיסות שבועיות בין בריטניה לישראל. שתי חברות נוספות מצרפת עשויות להפעיל טיסות סדירות בעונת החורף בעקבות עדכון הסכם התעופה בין ישראל וצרפת, לפני מספר חודשים.
 
במספר הטיסות שחברת אל על תפעיל ובקיבולת המושבים שלה צפוי גידול של כ-5% בעונת החורף הקרובה, בהשוואה לעונת חורף 2006/7. חברת אל על תגדיל תדירויות בקווים למזרח הרחוק, בקו לדרום אפריקה ובמספר קווים לאירופה. מספר הטיסות הסדירות שיופעלו על ידי חברות ישראייר וארקיע יגדל ל-10 טיסות שבועיות. הגידול נובע מכך שחברת ארקיע תפעיל ארבע טיסות שבועיות בין ישראל וקפריסין במקום אל על וכן מהפעלת טיסה סדירה שבועית בין ישראל לגרוזיה על ידי ארקיע.
 
יצויין כי הגידול במספר החברות הזרות יחד עם הגידול המשמעותי במספר הטיסות הסדירות ובקיבולת המושבים של חברות תעופה זרות יובילו לגידול ברמת התחרות בחלק מהקווים ובו זמנית לירידה בחלק השוק של חברת אל על.
 
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי שנת 2007 צפויה להיות שנת שיא בתנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית לישראל וממנה עם כ-10 מיליון נוסעים.
 
מדובר בשיא של כל הזמנים אף יותר ממספר הנוסעים בשנת 2000 שהייתה שנת השיא הקודמת, בעקבות ביקור האפיפיור בישראל. באותה שנה עברו בנתב"ג 9.3 מיליון נוסעים.