רש"ת הודיעה כי במסגרת תוכנית התייעלות היא תצמצם 110 משרות בתחום הביטחון וכן תבטל את מסלול הבידוק הביטחוני המיוחד שהוקצה לנוסעים במחלקת עסקים. אל על בתגובה: לא ייתכן שהרשות תחליט להתייעל באמצעות פגיעה בשירות אותו נותנת החברה ללקוח
רשות שדות התעופה הודיעה היום כי היא החלה ליישם תוכנית התייעלות במסגרתה יצומצמו 110 משרות בתחום הביטחון. מדוברות רש"ת נמסר כי תוכנית ההתייעלות התגבשה לנוכח המשבר הכלכלי ובהתאם ללוח הטיסות המתוכננות.
רשות שדות התעופה מסרה כי בין הצעדים הננקטים בשלב זה לשם התייעלות בוטל מסלול הבידוק הביטחוני המיוחד שהוקצה לנוסעים במחלקת עסקים ואשר ניתן כשירות ללא תשלום. כמו כן שוקלת רש"ת לצמצם שירותים נוספים אשר ניתנו עד כה ללא תשלום.
תגובת אל על: זוהי שערורייה
חברת אל על הגיבה להודעת רש"ת על הפסקת התור לבידוק לנוסעי מחלקת עסקים. מחברת אל על נמסר כי היא רואה בחומרה את הודעת הרשות על הפסקת התור המיוחד לבידוק הביטחוני הניתן לנוסעי מחלקת העסקים.
לדברי אל על "זהו שירות הניתן חינם בכל שדות התעופה בעולם וזוהי שערורייה להטיל על החברה ועל הלקוח גזרה שכזו באופן חד צדדי וללא כל התייעצות והתראה מוקדמת עם החברות.
"ביטול השירות יפגע לא רק בנוסעי מחלקות העסקים אלא גם בנוסעי מחלקות התיירים, בשל התורים הבלתי נסבלים הקיימים בשדה התעופה, שעתה יתגברו עוד יותר לממדים שאין להם אח ורע בעולם. לא ייתכן שהרשות תחליט להתייעל באמצעות פגיעה בשירות אותו נותנת החברה ללקוח".
סמנכ"ל השירות באל על, דוד מימון, אמר: "לא ייתכן שהרשות תחליט להתייעל באמצעות פגיעה בשירות אותו נותנת החברה ללקוח. רק גוף שהוא מונופול יכול להרשות לעצמו לנהוג בצורה שכזו ולפגוע בשירות ללקוח כצעד ראשון להתייעלות. ביטול השירות יפגע לא רק בנוסעי מחלקות העסקים אלא גם בנוסעי מחלקות התיירים, בשל התורים הבלתי נסבלים הקיימים בשדה התעופה".
חברת אל על קראה לרשות שדות התעופה לחזור בה מההחלטה ולהידבר עמה על מנת למצוא פתרון שלא יפגע בלקוחות.
מרשות שדות התעופה נמסר כי הרשות דוחה בתוקף את טענת חברת אל על, ומציינת כי כל הנוסעים משלמים לרשות אגרת נוסע זהה ולפיכך זכאים לרמת שירות זהה.
מדובר רש"ת נמסר עוד כי "במדידות עונתיות שנערכות בנתב"ג עולה כי התחנה בה משתרכים תורים ארוכים היא תחנת הצ'ק אין המופעלת, כידוע, על ידי חברות התעופה בעצמן. המדידות של הבידוק הביטחוני מציגות נתון ממוצע של כ-3 דקות לנוסע בעוד המדידות של זמן ההמתנה בצ'ק אין מעידות על המתנה של למעלה מ-10 דקות המתנה לנוסע".