תוכנית ברש"ת: הטרמינל הישן בנתב"ג ייהפך לבית ספר להכשרת אנשי ביטחון

הטרמינל הישן בנמל התעופה בן גוריון, טרמינל 1, ייהפך לבית ספר להכשרת אנשי ביטחון - כך עולה מתוכנית המתגבשת ברשות שדות התעופה (רש"ת), והנחשפת כאן לראשונה. התוכנית לגבי שימושיו העתידיים של הטרמינל נדונה בוועדות הכספים והפיתוח של מועצת המנהלים ברש"ת


00:00 ,20.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

יכשיר מאבטחים גם לגופים אחרים וישמש מקור הכנסה נוסף לרש"ת

הטרמינל הישן בנמל התעופה בן גוריון, טרמינל 1, ייהפך לבית ספר להכשרת אנשי ביטחון - כך עולה מתוכנית המתגבשת ברשות שדות התעופה (רש"ת), והנחשפת כאן לראשונה. התוכנית לגבי שימושיו העתידיים של הטרמינל נדונה בוועדות הכספים והפיתוח של מועצת המנהלים ברש"ת.

מדובר בבית ספר בקנה מידה ארצי שבו יוכשרו מאבטחים בתחום התעופה וכן בתחום התחבורה הציבורית (אוטובוסים) ונמלי הים. כמו כן יוכשרו בבית הספר אנשי ביטחון של גופים נוספים ואף ייתכן כי בית הספר ייצא את הידע לחו"ל.

באחרונה החל בית הספר להכשרת מאבטחים של רש"ת במכירת שירותים לרשות הנמלים, לרכבת ישראל וליחידות צה"ליות; הכנסותיה של רש"ת ממכירת שירותי בית הספר להכשרת מאבטחים מסתכמות ב-2 מיליון שקל בשנה. מדובר בגוף המקצועי היחיד שמספק שירותים כגון אלה, ולנוכח המציאות הקשה, שירותיו מבוקשים ביותר כיום.

בכיר ברש"ת אמר בתגובה: "אנשי הביטחון בתחום התעופה מוכשרים על ידנו כיום בבית ספר מיוחד בקיסריה. הרעיון הוא לרכז תחת קורת גג אחת בטרמינל הישן את פעילות הלימוד והאימון של אנשי האבטחה ואף למכור שירותים וידע לגופים מחוץ למערכת, כדי שישמשו מקור הכנסה נוסף לרש"ת". לדבריו, העניין מקודם בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי (השב"כ) ואף זכה לברכתו של ראש השב"כ הפורש, אבי דיכטר. באחרונה החל בית הספר להתמחות באבטחת אישים, לצד בית הספר של השב"כ.

דוברת רש"ת אמרה בתגובה: "הנהלת רש"ת הציגה בתחילת החודש בפני ועדה משותפת לוועדת פיתוח וועדת הכספים של מועצת המנהלים עקרונות לשימושים עתידיים בטרמינל הישן, טרמינל 1. הוצגו כמה חלופות לשימושים בשטחי הטרמינל כמו טרמינל פנים, טרמינל לטיסות פרטיות בינלאומיות, מרכז מבקרים וכיו"ב. כמו כן רש"ת בוחנת אפשרות להעתיק את בית הספר למאבטחים, הפועל כיום בשדות ים, למקום אחר במטרה להגדיל את היקפי פעילותו ולהופכו למרכז רווח. חברי המועצה בוועדות השמיעו את הערותיהם, ואולם לא נתקבלה כל החלטה. סוכם לקיים דיון המשך בנושא".