שר התחבורה: נפעל להידוק השת"פ עם הסוכנות לביטחון התחבורה בארה"ב

השר נפגש עם סגנית השרה לביטחון המולדת האמריקאי והבטיח להעמיד לרשות ארה"ב את הידע והניסיון המקצועי של ישראל בהתמודדות עם ניסיונות פיגוע בתעופה האזרחית


00:00 ,06.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר נפגש עם סגנית השרה לביטחון המולדת האמריקאי והבטיח להעמיד לרשות ארה"ב את הידע והניסיון המקצועי של ישראל בהתמודדות עם ניסיונות פיגוע בתעופה האזרחית
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הבטיח היום לסגנית השרה לביטחון המולדת האמריקאי, ג'יין לוט, להעמיד לרשות ארה"ב את כל הידע והניסיון המקצועי שנצבר בישראל בעשרות השנים האחרונות בהתמודדות עם ניסיונות הפיגוע בתעופה האזרחית.
 
השר כץ נפגש היום (יום רביעי) בלשכתו שבירושלים עם סגנית השרה לוט, ודן עמה בשורה של נושאים בתחום אבטחת התעופה האזרחית. ביקורה של סגנית השרה מתקיים בין השאר על רקע הניסיון לפוצץ מטוס נוסעים אמריקאי מעל ארה"ב.
 
שר התחבורה הנחה את גורמי הביטחון במשרדו להדק את שיתוף הפעולה עם הסוכנות לביטחון התחבורה בארה"ב הכולל בין השאר החלפת מידע מבצעי בזמן אמת, ניהול קבוצות עבודה מקצועיות ופרויקטים משותפים של פיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות.
 
השר כץ הביע תקווה כי ארה"ב תמצא את הדרך כיצד להוביל את המאבק בטרור העולמי, כפי שפעלה בעבר בנושאים רבים אחרים. "מצער שהמצב כיום בעולם נהיה דומה למה שאנו מכירים ומתמודדים כאן במשך שנים. ישראל תשמח לסייע ולשתף פעולה עם ארה"ב- מנהיגת העולם החופשי", הוסיף כץ.
 
סגנית השרה ביקשה לקבל מידע על נושא אבטחת התעופה ותהליכי הבידוק הקפדניים הננקטים בישראל. היא הדגישה את שיתוף הפעולה הפורה עם אגף הביטחון של משרד התחבורה בישראל לאורך שנים.
 
בתום הביקור יצאה סגנית השרה לנמל התעופה בן גוריון כדי לבחון את מערך האבטחה בנתב"ג ובכלל זה גם את המערכת הביומטרית החדשה "יוניפס" המבצעת את כל שלבי הבידוק הביטחוני בנמל באופן עצמאי. נזכיר כי המערכת הממוחשבת הושקה אתמול לראשונה בנתב"ג במסגרת פיילוט של רשות שדות התעופה (ר' ידיעה נפרדת)..